actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 09:12
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
'Aids genezen door homo's te executeren'

Een priester uit de Amerikaanse staat Arizona veroorzaakt wereldwijd ophef. 'Eindelijk heb ik gevonden hoe je aids moet genezen: homo's executeren.'
Steven Anderson richtte in 2005 de Tempe's Faithful Word Baptist Church op. In 2009 haalde hij voor het eerst het wereldwijde nieuws door te bidden voor het overlijden van VS-president Barack Obama. 'Hopelijk krijgt hij vandaag nog hersenkanker', klonk het toen.

Tijdens een preek op 30 november schuwde de man opnieuw geen straffe uitspraken. 'Tegen Kerstmis kan aids de wereld uit zijn.' Het medicijn tegen de ziekte ontdekte hij zelf in Leviticus 20:13. 'Homo's executeren, zoals God aanraadt. Het heeft al die tijd gewoon in de bijbel gestaan!'

De man die zegt meer dan 140 bijbelverzen uit het hoofd te kennen zorgde begin dit jaar ook al voor een stormpje, toen hij preekte dat mensen die hertrouwen, overspel plegen. Eveneens ophefmakend was zijn pleidooi dat vrouwen stil moeten zijn en zeker geen autoriteit over de man mogen hebben.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141204_01411229 04/12/2014
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2014, 09:20
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Eigen mening: Denkt hij nu echt dat als hij homo's gaat executeren hij aids de wereld uit helpt? Niet alleen mannen hebben aids. Deze priester wil precies teruggaan in de tijd. Geen zwarten die gezag over hem heeft, vrouwen moeten zwijgen en hun man gehoorzamen en mensen die hertrouwen plegen overspel. Ik hoop dat er veel mensen tegen hem in gaan, nu probeert hij zoveel mogelijk aandacht te krijgen. En uiteindelijk zijn er mensen die hem volgen en vinden dat hij de waarheid spreekt. Ik hoop dat dit niet gebeurt, als deze priester meer macht krijgt kan dit wel eens fout aflopen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2014, 14:30
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Thumbs down

Ik vind de uitspraak van priester Steven Anderson schandalig! Hij houdt totaal geen rekening met de context. In Leviticus 20:13 kunnen we lezen “Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Ze moeten ter door worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.” We kunnen dit vandaag te dag niet meer letterlijk interpreteren. We moeten namelijk rekening houden met de context waarbinnen de uitspraken in de bijbel tot stand kwamen. Zij tonen vaak aan dat omstandigheden waarin de Joden verkeerden niet vergelijkbaar is met de situatie van heden. De oud-Oosterse samenleving was sterk gericht op de voortplanting, de verwekking van nageslacht. In dit opzicht heeft zich binnen onze samenleving een ingrijpende verandering voorgedaan. Wij geven vandaag de dag veel meer ruimte aan onze persoonlijke ontplooiing.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th December 2014, 14:57
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
Aids genezen door homo's te executeren

Oh My God! Is dit zelfs nog serieus? Wat voor een man is dat?! Het moet wel een holbewoner zijn, en dan nog zou het een serieuze teleurstelling zijn voor de prehistorische mens. Hij denkt volgens mij dat hij God is, niet dus. Het is een feit dat Aids vaker voorkomt bij homo's, maar dat neemt niet weg dat het enkel en alleen bij homo's voorkomt. Aids is er nu jammer genoeg al een aantal jaren en het zal ook niet zomaar verdwijnen. We moeten gewoon voorzichtig en opmerkzaam zijn. Ik vind het ronduit schandalig dat deze persoon zijn mening zelfs nog mag uitspreken. Ik zou hem een spreekverbod geven en hem duchtig straffen voor al die straffe uitspraken. Ik ken de bijbel dan niet vanbuiten maar ik ben er zeker van dat er nergens expliciet instaat dat homo's geëxecuteerd moeten worden. De bijbel mag zelfs niet letterlijk vertaald worden maar is vrij interpreteerbaar. Daarbovenop is elke persoon op aarde een man of vrouw van God. Iedereen heeft het recht er te zijn.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th December 2014, 15:33
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Zoals Charlotte zegt, is het inderdaad een feit dat aids vaker voorkomt bij homo's. Om hen daarom ineens allemaal te executeren, is uiteraard een achterlijk voorstel. Hier valt eigenlijk dan ook niet op te reageren, althans niet op inhoudelijk vlak. Met zo'n mensen kan je gewoon niet in discussie gaan.

Wat mij meer schrik aanjaagt is het feit dat er wel meerdere mensen met zulke gedachten rondlopen in de wereld (zeker in bepaalde kringen in de Verenigde Staten). En wat nog erger is: deze mensen hebben net even veel stemrecht als alle andere mensen in een democratie. Toch één van de grootste minpunten in een democratische samenleving, dat ook achterlijke mensen jammer genoeg stemrecht hebben...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th December 2014, 18:02
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Allereerst, wat deze persoon vertelt, is absoluut een schande. Hij zal inderdaad wel graag de nodige aandacht willen krijgen en dit is natuurlijk een manier om dat te doen. Maar eerlijk is eerlijk, hij is ook weer niet de eerste die de bijbel of ander geloofsboek 'iets te letterlijk' interpreteert. Is dat tegenwoordig niet een beetje een rage? Alles wat er een paar duizend jaar geleden op papier is gezet door iemand die daarmee God of Jahwe of Boeddha of anderen wil eren is nog steeds de grootste bron van oorlog in onze hedendaagse maatschappij. Kijk maar naar IS, de Joden tegen de Palestijnen (dit heeft ook nog wel andere oorzaken), Boko Haram etc. In onze geschiedenis zijn er voor weinig zaken meer mensen gestorven dan voor religie, denk bv maar aan de kruistochten. Want ergens in een oud boek staat dat we ons geloof moeten gaan verspreiden... Het is voor ons ondertussen al dagdagelijkse kost geworden, mensen worden overal opgeblazen of onthoofd of verkracht of uitgesloten of dergelijke in naam van één of ander geloof. En ja, de katholieken staan ondertussen misschien iets verder op het vlak van interpreteren van de Bijbel maar hieruit blijkt dat er toch nog steeds mensen zijn die het allemaal niet begrijpen. En ja, in een democratie heeft iedereen nog steeds zijn recht op vrijheid van meningsuiting. Dit (nog verder) beperken lijkt me dan ook weer gevaarlijk, ook al zal je dan altijd mensen blijven hebben die ongestraft zulke uitspraken kunnen doen. Maar zelfs de meest conservatieve gelovige uit de VS zal toch wel eens nadenken voor ze beginnen met het executeren van alle homo's... Gelukkig maar...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.