actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2014, 10:12
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Ondermaatse student mag niet bissen

Ondermaatse student mag niet bissen

06:01 BINNENLAND De KU Leuven wil studenten die in hun eerste jaar ondermaats presteren, verplichten om van studierichting te veranderen. Het gaat om studenten die niet meer dan voor een vak op vijf slagen.
Uit onderzoek aan de faculteit rechten blijkt dat slechts 7 procent van hen uiteindelijk een diploma haalt, terwijl de helft toch opnieuw probeert.

Volgens de Leuvense vicerector Studentenbeleid Rik Gosselink willen ze zo ervoor zorgen dat studenten niet nog een jaar verliezen. “Ook de maatschappelijke kosten spelen mee. Een student kost de gemeenschap 10.000 euro per jaar.”

De Hasselse rector Luc De Schepper brengt begrip voor het debat dat momenteel aan de KU Leuven gevoerd wordt.

bron: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenlan...iet-bissen.aspx

Eigen mening
Ik vind dit om 2 redenen een goed idee. Eerst en vooral is het zorgwekkend dat bij studenten die bissen uiteindelijk maar 7 procent afstudeert. Deze studenten kosten onze maatschappij heel wat geld, terwijl ze vaak niet eens afstuderen.
Ook voor de studenten zelf, denk ik, dat het niet slecht zou zijn om dit te gaan inbrengen. Deze studenten zijn vaak jongeren die niet weten wat ze later willen doen en dan maar hoog genoeg beginnen. Zeker omdat dit artikel over de KULeuven gaat, zou het naar mijn mening niet slecht zijn om dit in de universiteiten effectief te maken.
Aan de andere kant vind ik het niet juist dat als een bepaalde student een rotjaar heeft gehad met een aantal spijtige gebeurtenissen (ziekte, ongeval, overlijden familie...), deze dan ook niet mag bissen. Maar waar trek je dan die lijn ? lastige kwestie...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.