actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2012, 13:12
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Virgin laat gsm'en toe op het vliegtuig

Luchtvaartmaatschappij Virgin Atlantic wil het gebruik van mobiele telefoons toelaten op haar vluchten. Eerder staakten Lufthansa en Qatar Airways al gelijkaardige pogingen na fel protest van medereizigers.

Hoog in de lucht was je tot nog toe veilig voor de druk gsm'ende medemens én voor het opdringerige gerinkel van het eigen toestel. Nog een van de weinige plaatsen in onze maatschappij... Maar daar brengt Richard Branson nu verandering in. Vanaf vandaag kan je op de langeafstandsvluchten van Virgins nieuwe A330-airbus tussen Londen en New York gretig de gsm of smartphone bovenhalen. Ook een eenvoudige internetverbinding wordt aangeboden zodat je de mail kan checken.

Tegen het einde van het jaar wil Virgin het systeem geďnstalleerd hebben op twintig toestellen van haar vloot, ook op de Boeing 747.

Geen interferenties
En wij dachten allemaal dat het gebruik van de gsm de boordcomputer in de war kon brengen, net als in het ziekenhuis. Toch? Nee, dat wordt uiteraard technisch vermeden. Het vliegtuig herbergt een soort telecomstation dat de signalen doorstuurt naar een satelliet of naar een systeem op de grond, zonder interferentie met de boordinstrumenten.

Beperkingen
Natuurlijk kost je dit wat. Virgin rekent internationale roamingtarieven aan. En er zijn ook beperkingen. Tijdens het landen en het opstijgen mag het allemaal niet en op zo'n 400 km van het Amerikaanse luchtruim moet het systeem ook uit. Verder kunnen maar tien passagiers tegelijk gebruik maken van de dienst, wegens de beperkte bandbreedte. Ten slotte komen voorlopig enkel klanten van O2 of Vodafone in aanmerking.

Studies van de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas wijzen uit dat de klant zo'n service helemaal niet wil en als storend ervaart, maar Virgin beweert het tegendeel.

Bron: DM

Mening:

Dit is gratis publiciteit voor Virgin. Uiteindelijk staat de technologie helemaal niet zo ver. Slechts 10 mensen op een heel vliegtuig kunnen hun gsm gebruiken. Mij lijkt het ook geen goed idee als mensen hun gsm kunnen gebruiken in een vliegtuig. Ik erger me al mateloos als ik een uur op de bus moet zitten met mensen die constant zitten bellen en muziek spelen op hun gsm.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2012, 10:29
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Ik vind het helemaal niet nodig om tijdens het vliegen de gsm te gebruiken. Iedereen was dit inmiddels al lang gewoon en had zich hierbij neergelegd, dus begrijp ik niet goed waarom Virgin dit doet. Ik denk ook dat dit een publiciteitsstunt is waarmee Virgin klanten wil lokken. De drukke zakenmensen die heel de dag met hun gsm of smartphone bezig zijn gaan dit wel interessant vinden, ze kunnen nu tijdens het vliegen hun mails checken of andere dingen doen met hun smartphone. oudere mensen of mensen die hun gsm nauwelijks gebruiken hebben hier niets aan en sommige gaan het volgens mij zelfs storend vinden dat andere mensen met hun gsm bezig zijn tijdens de vlucht.
Ik begrijp hun uitleg ook niet zo goed... volgens Virgin kan het gebruik van de gsm de boordcomputer niet in de war brengen, maar tijdens het landen en opstijgen mag je je gsm wel niet gebruiken?? Misschien is dit voor de veiligheid van de passagier zelf, maar het zou ook kunnen dat de boordcomputer dan wel in de war gebracht kan worden.... Ik ben ook eens benieuwd hoe ze het gaan oplossen dat er maar 10 passagiers tegelijk gebruik mogen maken van de dienst...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.