actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 12:02
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
Gert Verhulst ontkent manipulatie bij zoektocht naar nieuwe K3

De samenstelling van de nieuwe K3 lag al vast, er waren al brooddozen met het uiteindelijke trio gedrukt en de smsjes tijdens de finale zouden zelfs niet meer meetellen voor het eindresultaat. Gert Verhulst ontkende in 'Van Gils en Gasten' dat Studio 100 de uitslag van de wedstrijd heeft gemanipuleerd. 'Je kan het bij de deurwaarder controleren: het publiek heeft exact dezelfde keuze gemaakt als de jury.' Over waarom Kathleen, de 'oude blonde van K3' er niet bij was, wou hij dan weer opvallend weinig kwijt.

Na zeventien jaar met Karen, Kristel en Kathleen/Josje is het doek gevallen over de 'oude' K3. Hanne, Marthe en Klaasje zullen hun plaatsen innemen en voortaan de 'nieuwe' K3'tjes zijn. De zoektocht naar de drie opvolgers was een ongekend succes, en dat heeft ook Studio100-baas Gert Verhulst verrast. "Het heeft alle verwachtingen overtroffen. Ik hoor dat veel mensen sceptisch beginnen kijken zijn, maar zichzelf ook verrast hebben over hoe ze en cours de route werden meegezogen in het programma. Dat is leuk, want het is lang geleden dat er nog zo'n programma was dat je met het hele gezin kon bekijken", aldus Gert Verhulst in 'Van Gils en gasten'.

Uiteindelijk viel de keuze op twee Vlaamse meisjes en een Nederlandse, net zoals de samenstelling met Karen, Kristel en Josje. Is het dan geen gemiste kans om iemand met een kleurtje, of een wat stouter meisje te casten? "Wij hebben de wedstrijd opengesteld voor iedereen. Er hebben zich 6.000 meisjes ingeschreven en daar waren heel weinig allochtonen bij. Nora, het Antwerps-Marokkaans meisje, is nochtans lang in de wedstrijd gebleven en ging er uiteindelijk uit omdat ze minder goed zong, en dat kon iedereen ook horen. Misschien is er een probleem van hen uit naar het concept", vroeg Verhulst zich af.

Over één zaak wil Verhulst trouwens nog helderheid scheppen. Er is op geen enkel moment sprake geweest van manipulatie in de wedstrijd, zoals geruchten beweren. Het lag dus niet op voorhand vast dat Hanne, Marthe en Klaasje de nieuwe K3'tjes zouden worden. En de stemmen van de tv-kijker tijdens de finale telden wel degelijk mee. "Ik kan één ding zeggen: het publiek heeft exact dezelfde keuze gemaakt (als de jury), met een zeer grote voorsprong op de tweede combinatie van drie meisjes. De cijfers zijn er, dat kan je controleren bij de deurwaarder", aldus Verhulst. En had het impact kunnen hebben, als de tv-kijker voor een andere combinatie van meisjes had gekozen? "Ja. Alleen bij een ex aequo zou de stem van de jury beslissend geweest zijn", besloot Gertje. Al bleek dat nooit nodig: gedurende de hele wedstrijd bleek het publiek op één lijn te zitten met de ideeën van de jury.

Radio 2-madam Britt Van Marsenille wou om af te sluiten toch nog één ding kwijt aan Gert Verhulst. De oorspronkelijke blonde van K3, Kathleen, werd slechts kort vernoemd in de finale. En dat vond ze bijzonder jammer. "Wij ook. Maar het kon niet anders. Ik kan er niet verder over uitweiden, dat is interne keuken", bleef Verhulst geheimzinnig.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151111_01964720
11/11/15

Mening: Dat het programma een succes was kan niemand ontkennen. Ik ben wel sceptisch tegenover de uitslag. Een gigant als Studio 100 zal volgens mij echt niet de uitslag laten bepalen door een tv-wedstrijd. De K3-hype brengt Studio 100 zeer veel geld op. Als er dan een 'kleine' fout gebeurt zoals een minder goed meisje selecteren kan dit de firma zeer veel geld kosten. Zij zullen dus op safe spelen en de uitslag zelf bepalen.
Dit gebeurt volgens mij wel vaker. Telkens er een toptalent wordt gekozen waarmee een firma veel geld denkt te verdienen zullen zij wel zorgen dat dit talent wint. We leven namelijk in een commerciële maatschappij. Wanneer iemand veel geld kan verdienen zal deze persoon er dan ook alles aan doen. Dit is wat er volgens mij gebeurt is in de het programma K3 zoekt K3.

Laatst aangepast door Lander.D*bruyn : 11th November 2015 om 12:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.