actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2018, 22:51
Stephanie.G*or Stephanie.G*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Tielen
Posts: 47
Trump: ‘Ik laat officieel onderzoeken of de FBI mijn campagne heeft bespioneerd’

De Amerikaanse president Donald Trump heeft aangekondigd dat hij een officieel onderzoek start naar mogelijke spionage van de FBI - al dan niet op vraag van medewerkers van Barack Obama - tijdens zijn verkiezingscampagne in 2016.

‘Bij deze vraag ik, en ik zal het ook officieel aanvragen morgen, dat het ministerie van Justitie onderzoekt of de FBI en/of het ministerie van Justitie de Trump-campagne (van 2016, red.) infiltreerde of surveilleerde voor politieke doeleinden, en of zulke eisen of vragen van medewerkers van Barack Obama kwamen!’, tweette Trump zondagavond (Belgische tijd).

Daarmee reageert de Amerikaanse president op wat, volgens hem, een ‘heksenjacht’ is naar ‘onbestaande bewijslast’ voor de Russische inmenging tijdens de recentste Amerikaanse verkiezingen. Dat de FBI ook informatie gebruikt die dateert van 2016 om de medewerkers van Trump te onderzoeken, dat is volgens de president een brug te ver.

‘Betaalde spion’

De tweet komt er ook vlak nadat de voorzitter van de Inlichtingencommissie in het Huis, Devin Nunes, had gesteld dat Amerikaanse spionagediensten ‘de rode lijn’ hebben overschreden als blijkt dat een van de spionagediensten een betaalde informant binnen het campagneteam van Trump zou hebben laten infiltreren. ‘

We kunnen tot op heden niet achterhalen of zo’n informant er daadwerkelijk is geweest omdat het ministerie van Justitie en de FBI documenten achterhouden voor ons’, zei Nunes aan Fox News. ‘Dit kan je gewoon niet maken tijdens verkiezingscampagnes.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180520_03521683

Eigen mening:
Om te stellen dat de president nutteloze dingen aankondigt via een kanaal dat niet serieus kan worden genomen, is een understatement. Amerika heeft een leider nodig die daadwerkelijk zich om zijn mensen bekommert, niet om zichzelf. Het enigste wat je de laatste tijd leest is wat Trump kan doen om zichzelf in een beter daglicht te zetten. Of zo denkt hij dan toch. Het feit dat dit steeds wordt toegelaten en dat hij ook steeds veel reacties krijgt, voedt hem alleen maar om zo verder te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.