actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2018, 14:28
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
Eerste vrouw aan hoofd van CIA

De Amerikaanse Senaat heeft donderdag het licht op groen gezet voor de benoeming van Gina Haspel als hoofd van de buitenlandse inlichtingendienst CIA.

President Donald Trump droeg Haspel voor als opvolgster van Mike Pompeo, die nu minister van Buitenlandse Zaken is.

De 53-jarige werkt al 33 jaar bij de CIA. Zij is niet onomstreden vanwege haar rol in controversiële ondervragingstechnieken. In de Senaat zei ze dat martelen niet helpt om iemand aan de praat te krijgen en beloofde ze de methode niet te gebruiken eenmaal ze de inlichtingendienst leidt.

Haspel kreeg 54 stemmen voor en 45 stemmen tegen. Ze kreeg onder meer de steun van zes Democraten, zo meldt CNN. Drie Republikeinen waren gekant tegen de benoeming van Haspel. Onder hen John McCain, die gefolterd werd tijdens de Vietnamoorlog en stelde dat de benoeming een ‘fout signaal’ zou zijn. Volgens hem mogen de VS enkel methodes gebruiken om zich te beschermen die ‘overeenkomen met de waarden die we nastreven en die we promoten in de wereld’.

Haspel wordt de eerste vrouw aan het hoofd van de inlichtingendienst.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03518996
Website: www.standaard.be
Geraadpleegd: 15/05/2018 14:19

Eigen Mening: Gezien hoe een groot deel van de maatschappij nu denkt, zal dit wel positief worden ontvangen denk ik bij de bevolking. Het feit dat dit de eerste keer is dat een vrouw aan het hoofd van een organisatie zoals de CIA komt vind ik zelfs al verrassend. We zouden toch wel moeten weten dat vrouwen even gekwalificeerd zijn voor deze soort functies als mannen. Dat deze vrouw bekend staat voor haar rol in marteltechnieken bij ondervragingen, daar ga ik zelf geen mening over vormen. Deze technieken worden al jaren toegepast, maar ik kan me wel goed inbeelden dat er een goed deel is dat er andere gedachten over heeft. Ze verklaart echter dat ze deze methode zou afschaffen eenmaal ze het hoofd zou worden van de CIA, dus dat onderwerp is al zo goed als afgesloten naar mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.