actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2017, 20:04
Lender.L*yckx Lender.L*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Turnhout
Posts: 28
‘Dat crapuul denkt alles kort en klein te mogen slaan, en onze jongens hebben weer de

Carlos Medo, voorzitter van de grootste politievakbond NSPV, reageerde in ‘De Ochtend’ op Radio 1 boos op de kritiek die zondag werd geuit op het - volgens sommigen te trage - ingrijpen van de politie. Medo vraagt dat men uit politieke hoek zijn verantwoordelijkheid neemt voor wat hij ‘een sociaal probleem’ noemt in Brussel.


‘Ik weiger stellig dat men constant de politie in vraag stelt. Nu hebben onze jongens weer de bonen gefret, worden zij weer aan de schandpaal genageld, en dat is ronduit onaanvaardbaar’, aldus een boze Medo. ‘We tellen 22 gekwetste agenten, 22 slachtoffers van extreem geweld. Terwijl het eigenlijk een voetbalfeest had moeten zijn. Bij mijn weten betrof het hier toch een voetbalwedstrijd uitgevochten op een continent ver van ons, ook daar mogen we niet blind voor zijn. Het is ongelooflijk dat 300 krapulekes de politie een hele avond bezighouden, dat die belhamels alles kort en klein denken te mogen slaan.’


Op de vraag of de politie te traag ingreep - zoals sommige winkeliers het stelden - wilde Medo niet ingaan: ‘Ik ga me niet uitspreken over operationele beslissingen. We moeten nu rustig en sereen bekijken waarom bepaalde beslissingen genomen zijn. Maar het is makkelijk om achteraf en uit de luie zetel beslissingen in vraag te stellen.’

Kritiek

Al bevestigt Medo wel de kritiek van enkele anonieme agenten, die stellen dat de Brusselse politie zwaar onderbemand is en ook qua organisatiestructuur in gebreke blijft: ‘Het klopt dat onze mensen het moe zijn om ingezet te worden als boksbal. Is er een tekort aan mensen? Ja! Is er een tekort aan middelen? Ja! De grote politiefamilie doet niet anders rekruteren, maar opleiden en mensen in het veld krijgen kost tijd, en we hebben een grote achterstand. Reservecapaciteit opbouwen kost tijd, en in de tussentijd worden onze mensen altijd en overal opgeroepen om brandjes te blussen. En als je moet schuiven, dan ben je altijd te laat.’

Maar de voornaamste kritiek reserveert Medo wel voor de politieke overheden: ‘Het geweld tegen de politie neemt geweldig toe. Het manifesteert zich ook geweldig in de grootsteden, en dat is een sociaal probleem. We vragen dat de politiek daar oog voor heeft. Of de federale regering moet ingrijpen in Brussel? We moeten toch bekijken hoe de ordediensten georganiseerd worden op dat grote Brusselse grondgebied. Dat idee van de fusie van de verschillende politiezones leeft al lang en komt altijd terug. Ik ga die politieke beslissing niet nemen, maar we vragen wel dat de politiek zijn verantwoordelijkheid neemt en nadenkt over hoe ze het publiek en onze agenten kan beschermen.

Bron: De Standaard, 13/11/'17
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171113_03183357

Mening: Ik volg helemaal de mening van de voorzitter van de grootste politievakbond NSPV, Carlos Medo, omdat de politie inderdaad niet direct ter plaatse kan zijn. Zij kunnen met hun kleine 100 manschappen toch nooit op tegen 300 'krapulekes'.
Ik ben het ook volledig eens over het feit dat het hier slechts gaat om de uitslag van een simpele voetbalwedstrijd. Het wordt nog erger wanneer je leest dat het gaat om een match dat uitgevochten wordt op een continent ver van ons. Hoe is het zo ver kunnen komen dat men hier al zo'n vernieling gaat aanrichten om een wedstrijd van een ander continent?
Ik vind dat we ook eens moeten gaan kijken naar de veiligheid van onze politie. De agressiviteit en het geweld zijn de laatste jaren enorm toegenomen. Er moet toch een oplossing zijn om dit probleem van de baan te helpen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2017, 20:06
Lender.L*yckx Lender.L*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Turnhout
Posts: 28
Volledige titel: ‘Dat crapuul denkt alles kort en klein te mogen slaan, en onze jongens hebben weer de bonen gefret’
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.