actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2017, 11:53
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
Weinstein "bood Rose McGowan 1 miljoen dollar zwijggeld aan"

Harvey Weinstein heeft actrice Rose McGowan 1 miljoen dollar (zo'n 859.000 euro) zwijggeld aangeboden. Dat gebeurde vlak voor The New York Times het schandaal rond de Hollywoodproducer naar buiten bracht. Intussen is Weinstein ook officieel uit de Producers Guild of America gezet.

McGowan heeft via haar advocaat aan The New York Times laten weten dat iemand uit de entourage van Weinstein gezegd had dat ze het geld kon hebben als ze een overeenkomst zou tekenen waarin stond dat ze niets zou vertellen over wat er gebeurd was. De actrice is een van de eersten die het seksueel misbruik van Weinstein heeft aangeklaagd. Volgens The New York Times had McGowan in 1997 al eens een overeenkomst gesloten met Weinstein voor 100.000 dollar.

De actrice heeft het geld niet meteen geweigerd. "Allerlei mensen zeiden me dat ik het beter zou aannemen zodat ik mijn kunst kon bekostigen." McGowan eiste eerst zelfs 6 miljoen dollar. Later vroeg ze haar advocaat die vraag opnieuw in te trekken. "Maar ik had waarschijnlijk wel tot 3 miljoen dollar van hem (Weinstein, red.) kunnen krijgen", zegt ze. Pas de dag voor The New York Times een groot verhaal over het misbruik door Weinstein uitbracht, wees ze zijn aanbod definitief af. "Ik had het gevoel: jij bent walgelijk, ik wil je geld niet, door het aan te nemen zou ik me misselijk gevoeld hebben."

Intussen zou er tegen McGowan ook een aanhoudingsbevel uitgevaardigd zijn omdat ze beschuldigd wordt van strafbaar drugsbezit. Dat bevel volgt op een onderzoek van persoonlijke spullen die McGowan op een vlucht van United had achtergelaten bij aankomst in Washington op 20 januari. Op de spullen zouden sporen van drugs gevonden zijn. McGowan heeft nog niet officieel gereageerd op de aantijgingen. Boven een retweet van een tweet waarin gesuggereerd werd dat het bevel geen groot nieuws zou zijn, mocht ze het zwijggeld van Weinstein aangenomen hebben, postte ze wel: "FACT" (feit).

Harvey Weinstein officieel uit Producers Guild gezet

Intussen is Harvey Weinstein gisteren officieel uit de Producers Guild of America (PGA) gezet. Volgens de producersvereniging is het de eerste keer dat ze een dergelijke maatregel neemt.

De verenging zal seksueel misbruik niet tolereren, klinkt het. "In het licht van de berichtgeving over Weinsteins gedrag - met nieuwe meldingen die nog steeds aan de oppervlakte komen - heeft de raad van bestuur unaniem beslist om Weinstein levenslang te verbannen", staat er in een mededeling van de PGA.

Volgens de vereniging is het de eerste keer dat ze een dergelijke maatregel neemt. "Deze ongeziene stap toont aan hoe serieus de PGA de verschillende meldingen van Weinsteins decennialange verwerpelijke gedrag neemt. Seksuele intimidatie kan niet langer getolereerd worden in onze sector en binnen de rangen van de PGA."

Sinds de eerste artikels over beschuldigingen tegen de Hollywoord-producer vorige maand gepubliceerd werden door de New York Times en de New Yorker, hebben al meer dan tachtig vrouwen Weinstein beschuldigd van verkrachting en seksuele intimidatie.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...s-guild--gezet/
Website: www.vrt.be
Geraadpleegd: 31/10/2017 10:40

Eigen Mening: Dit artikel kan even goed het ultieme bewijs zijn van de schuld van Harvey Weinstein. De afgelopen tijden horen we meer en meer van dergelijke soort schandalen. Waar ik vooral over twijfel is het feit of ze wel allemaal waar zijn. Zijn dit mensen die een goedkope manier zoeken om in het nieuws te komen of zijn het effectief slachtoffers die een vreselijk trauma hebben meegemaakt. Indien dat ook waar is, waarom zou je er dan alsnog zo lang mee wachten om het bekend te maken? Als we het over iemand zoals Weinstein hebben, dan weten we ook wat de machtspositie is van deze persoon. De oprichter van The Weinstein Company is vanzelfsprekend een persoon met veel macht, macht die gebruikt kan worden om bepaalde mensen te dreigen. Elke kans die hij nog had om zijn mogelijk onschuld te bewijzen heeft hij nu weggegooid. Door een actie zoals dit uit te voeren heeft hij juist bekend aan de hele wereld dat hij schuldig is. De gevolgen zijn ook hard voor hem, maar een persoon die bereid is om zo'n dingen te doen met andere mensen, die moet de gevolgen dan maar doorstaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.