actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2014, 10:52
Elias.H*es Elias.H*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Meerhout
Posts: 74
Verpleegster in quarantaine gaat fietsen

Kaci Hickox, die in Sierre Leone ebola-patiënten verzorgde en naar de VS terugkeerde, heeft haar quarantaine genegeerd. Volgens haar is haar afzondering niet nodig.

De verpleegster ligt in de clinch met de politieke leiders over haar quarantaine. New Jersey en andere staten hebben quarantaineregels uitgewerkt nadat een dokter in New York met de ziekte is aangekomen.

De verpleegster is vrijdag geland en heeft op een beetje koorts na geen symptonen vertoond van de dodelijke ziekte. Ze testte ook negatief. Eerst verbleef ze in een ziekenhuis in quarantaine, daarna mocht ze naar huis. Maar niet naar buiten. Ebola heeft een incubatieperiode van 21 dagen. Zolang zou ze in afzondering moeten blijven.

‘Geschokt’
Gisteren kondigde Hickox al aan dat ze de opgelegde quarantaine niet zal opvolgen. ‘Ik blijf geschokt door de quarantaineregels die mij zijn opgelegd, hoewel ik perfect gezond ben en de hele tijd symptoomvrij ben’, zei ze. ‘Ik ben niet bereid om mijn rechten te laten schenden wanneer het niet wetenschappelijk is onderbouwd.’

Hickox voerde de daad bij het woord. Donderdagochtend verliet ze haar huis even op een fiets, gevolgd door de politie die haar in het oog houdt en haar publieke contacten opvolgt.

De autoriteiten van Maine willen haar quarantaine via de rechtbank afdwingen. De Amerikaanse president Barack Obama waarschuwde dat overdreven maatregelen tegen gezondheidsmedewerkers hen zou ontmoedigen om ebola in West-Afrika te gaan bestrijden.

Zo’n vijfduizend mensen zijn gestorven in de ebola-epidemie, voornamelijk in West-Afrika. In de VS zijn negen patiënten behandeld.

Eigen mening: Ik vind het nogal gek dat een verpleegster die al de gevolgen van deze erge ziekte zomaar negeert. Het is mogelijk dat ze symptoomvrij is maar er heerst nu al een bange sfeer door deze ergernis. Misschien kunnen de verpleegster en de overheid tot een consensus en een minnelijke schikking toedienen aan de verpleegster voor de aantal dagen dat ze in quarantaine moet blijven.

Laatst aangepast door Elias.H*es : 31st October 2014 om 10:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.