actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 13:28
veerle.pleysier veerle.pleysier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 43
Politie palmt plaats mindervaliden in

Politie palmt plaats mindervaliden in
ANTWERPEN - 'Het kan toch niet dat ik een boete krijg omdat ik mijn wagen naast de parking voor mindervaliden parkeer, terwijl de politie zelf de regels met voeten treedt?' Wim Callaerts, weigert daarom de minnelijke inning van 50 euro.
Voor mindervaliden moet het een hel zijn, een filmavond in het Antwerpse bioscoopcomplex Metropolis. Het aantal plaatsen voor gehandicapten is beperkt en de kans dat foutparkeerders ze inpalmen is bijzonder groot. Tot grote frustratie van Wim Callaerts uit Grobbendonk.

'Ik begeleidde mijn 19-jarige zoon Bram, die in een rolstoel zit, naar de bioscoop. Zoals zo vaak was er geen plaats meer op de voorbehouden parking. Die werd immers ingepalmd door wagens zonder blauwe kaart', vertelt Wim Callaerts. 'Uit pure frustratie hebben we onze auto ernaast gezet, buiten de lijnen.'

Maar daar heeft de politie geen rekening mee gehouden. 'Na het bioscoopbezoek zagen we het boetebriefje achter de ruitenwisser', aldus Callaerts. 'In het proces-verbaal, dat nadien werd opgestuurd, stond dat we het doorgaand verkeer hinderden. Het is jammer dat ze Brams' gehandicaptenbadge hebben genegeerd', klinkt het.

Bovendien, zo vindt Callaerts, neemt de Antwerpse politie het zelf niet zo nauw met de regels. 'Het gebeurt meer dan eens dat een politieauto op een gehandicaptenparking staat. Af en toe neem ik er zelfs foto's van.'

Met die beelden wil Callaerts zijn gelijk te halen en hoopt hij de boete van 50 euro niet te moeten betalen. Fons Bastiaenssens, woordvoerder van de Antwerpse politie, begrijpt het probleem, maar benadrukt dat Callaerts zijn auto niet buiten de witte lijnen had mogen plaatsen. 'Met een gehandicaptenkaart krijg je geen vrijgeleide om de regels te overtreden. De politierechter zal uiteindelijk beslissen of de man al dan niet zal worden vervolgd.'

De woordvoerder onderstreept dat ook de politie op de vingers zal getikt worden. Agenten die betrapt worden op foutparkeren, krijgen niet alleen een boete, maar krijgen ook strafpunten.

Bron: www.nieuwsblad.be
Mening: Ik vind het dat de politie zich even goed aan de regels moet houden, maar blijkbaar overtreden zij de wet ook. Ik vind dat de politie net een voorbeeldfunctie heeft. Als zij zich al niet aan de regels houden, waarom moeten wij dat dan wel doen. Ik kan nu wel begrijpen dat die man een boete heeft gekregen, want uiteindelijk doet hij net hetzelfde. Maar dan moet de politie ook een boete krijgen. Maar het is niet omdat je gehandicapt bent dat je dan ergens anders je auto mag gaan plaatsen waar het niet mag. Ik vind het een goede zaak dat de politie niet alleen een boete, maar ook strafpunten krijgt wanneer ze fout parkeren. Maar dan moet dit ook wel gebeuren, wat ik toch wel betwijfel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.