actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 12:57
R*ben.Aerts R*ben.Aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Blauberg
Posts: 22
NMBS krijgt volledige verantwoordelijkheid voor reiziger

NMBS krijgt volledige verantwoordelijkheid voor reiziger

De NMBS is de enige die rechtstreeks contact zal hebben met de reizigers. Dat staat te lezen in de compromisnota die minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette over de herstructurering van de spoorbedrijven heeft gemaakt, zo melden de Corelio-kranten.

Door de drieledige structuur met de NMBS, Infrabel en NMBS Holding weten reizigers vandaag vaak niet tot wie ze zich moeten wenden als er zich een probleem voordoet en kunnen de betrokkenen makkelijk de hete aardappel naar elkaar doorschuiven.

Magnette stuurt nu aan op een tweeledige structuur, waarbij NMBS instaat voor de reiziger en infrastructuurbeheerder Infrabel een pure dienstverlener wordt voor de spoorwegmaatschappijen.

Stiptheid

Zo krijgt de NMBS de exploitatie van alle alle stations en stopplaatsen. Nu zit de uitbating van de allergrootste stations bijvoorbeeld nog bij de NMBS-Holding, de stopplaatsen bij Infrabel. Ook de communicatie met de reiziger komt volledig in handen van de NMBS. Er komt ook één structuur om te waken over de stiptheid.

Ter wille van de spoorbonden, die een eengemaakt bedrijf eisen, wil Magnette alle personeel tewerkstellen bij het nieuwe bedrijf HR-Rail en detacheren naar Infrabel en NMBS. Het geeft de garantie aan de spoorbonden dat iedereen onder hetzelfde huidige spoorstatuut kan blijven werken.

Bron: www.gva.be

Ik vind dit niet meer dan normaal. De NMBS is de enige die contact heeft met de reiziger en kan de meldingen doen van te late treinen enz. Ook moeten ze duidelijker zijn over waar de reizigers met hun problemen, klachten... heen kunnen.
De stiptheid van de treinen laat soms gewoon de wensen over. Heel goed dat hier een aparte dienst voor komt om dat allemaal beter te regelen. De reiziger is zoals bij een winkel volgens mij nog altijd het belangrijkste. Of vergis ik me?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.