actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2011, 12:12
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
"Subsidie van 1.000 tot 1.500 euro voor wie LPG-tank laat plaatsen"

Door de hoge diesel- en benzineprijzen schakelen steeds meer Belgische bestuurders over op gas. De Federatie Butaan Propaan (FeBuPro) wil dat de overheid een subsidie uitkeert van 1.000 tot 1.500 euro aan de automobilisten die een LPG-installatie laten installeren.

Een liter LPG (67 eurocent) is momenteel een euro goedkoper dan een liter benzine. Paul Verwilghen, de voorzitter van de commissie Autogas van FeBuPro, verwacht dat die kloof in de komende weken en maanden nog groter zal worden. LPG zou snel maar een halve euro per liter gaan kosten.

Verwilghen vermoedt dat nog meer Belgen de omschakeling gaan maken. Omdat het nogal duur is om een LPG-tank te plaatsen, spoort hij de overheid aan om tegemoet te komen, zeker omdat het gas milieuvriendelijker is.

De installatiekosten van gemiddeld 1.800 euro worden binnen het anderhalf jaar wel terugverdiend door wie jaarlijks 20.000 kilometer rijdt.


Bron: http://www.autokanaal.be/nieuws/aid...t-plaatsen.aspx

Eigen mening:
Ik vind het een zeer goed initiatief dat de overheid subsidies zou uitkeren voor het plaatsen van een LPG-tank. Maar ik denk wel dat we dit met een korreltje zout moeten nemen, want met de zonnepanelen kregen de mensen ook subsidies ... Natuurlijk totdat ineens "iedereen" er wou plaatsen, ook o.w.v. de bijdrage van de overheid.
Mijn vader rijdt ook al jaren op LPG, en wij doen heel veel kilometers per jaar.
Daarom zou ik het wel niet slecht vinden mochten ze de subsidies enkel uitkeren aan de mensen die echt wel veel op de baan zitten.
Anders heeft dit volgens mij weinig zin.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.