actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2014, 20:33
Boris.D*iesen Boris.D*iesen is offline
Boris.D*iesen
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 23
Tijger verscheurt student in zoo Delhi

Vanmiddag (23/092014) vond een gruwelijk ongeluk plaats in de dierentuin van Delhi. Een 22-jarige student viel daar over de omheining in de kooi van een witte tijger. Camera's konden vastleggen hoe de man de sterke kaken van het dier niet overleefde.

Het ongeluk vond vanmiddag rond 13.30 (plaatselijke tijd) plaats in de dierentuin van Delhi in India. Ooggetuigen vertelden hoe ze opgeschrikt werden door luid geroep. Pakkende foto's tonen hoe een 22-jarige student bang tegen de muur van de kooi gedrukt staat, terwijl een witte tijger op hem af komt.

Sommige mensen proberen de tijger, waarvan de soort met uitsterven bedreigd is, nog te verjagen door stokken en stenen te gooien, maar het mocht niet baten. De machtige kaken sloten rond de nek van de jongeman en laten niet meer los. Harde beelden tonen hoe de tijger even later het lichaam door zijn parkje sleurt.

Pas een kwartier nadat de student aangevallen werd, kwam er hulp opdagen. "Hij heeft nog een kwartier geleden; hij kronkelde van de pijn. Maar niemand hielp hem", vertellen ooggetuigen. Toen de politie uiteindelijk kwam opdagen en de tijger verjoeg, kon geen hulp meer baten.

Hoe de student in de tijgerkooi terecht kwam, is niet duidelijk. Sommige ooggetuigen vertellen dat de omheining te laag is en dat de man er per ongeluk inviel. Maar volgens de woordvoerder van de dierentuin is de man zelf over het hek gekropen en vrijwillig in de kooi gesprongen, ook al werd hij gewaarschuwd dat dat levensgevaarlijk was. Het park bleef na het ongeluk gewoon open.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws...zoo-Delhi.dhtml

Mijn mening: Natuurlijk vind ik het spijtig dat de student dood is, maar dit had nooit zo ver mogen komen! Er zijn volgens mij enorm veel manieren hoe dit voorkomen had kunnen worden. Niet enkel het feit dat de tijger hem gedood heeft, maar ook hoe het zo ver is kunnen komen dat hij in de kooi was 'gevallen'. Je valt toch ook niet zomaar in een kooi met een levensgevaarlijk dier er in? Is de omheining te laag en is hij werkelijk gevallen of zijn sommige mensen echt zo dom?

Maar dat ter zijde, toen de student eenmaal in de kooi lag begonnen omstaanders met stenen naar de tijger te gooien. Zijn ze helemaal gek geworden? Een verzorgd en goed gevoed dier dat heel zijn leven in gevangenschap leeft is gewoon nieuwsgierig naar de mens en zou hem zelden uit het niets aanvallen. Doordat er met stenen werd gegooid gaat het dier zich uiteraard bedreigd voelen en gaat het toeslaan.

Naast dat alles heb je nog de beveiliging van de zoo zelf. Hoe kan het zijn dat het 15 minuten duurt vooraleer er effectief ingegrepen word?? Is er dan geen personeel in de buurt, bewakers, verzorgers, reactieteam,... Ik hoop dat ze de schuld volledig bij de zoo leggen en niet bij de tijger. Toch zou ik er niet van verschieten als ze de tijger hiervoor laten boeten... Helaas.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.