actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 21:58
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
Boekenbeurs lokt iets minder bezoekers dan verwacht

De 79e editie van de Boekenbeurs is afgesloten met 153.000 bezoekers. Dat zijn er evenveel als vorig jaar, en iets minder dan de 160.000 waarop de organisatoren hadden gehoopt. Er werden wel iets meer boeken gekocht. Kookboeken en kinderboeken behoorden traditiegetrouw tot de toppers.

Dat de Boekenbeurs iets minder bezoekers trok dan de 160.000 waarop de organisatoren hadden gehoopt, had veel te maken met het uitzonderlijk mooie herfstweer. De drukst bezochte dag, 5 november, was niet toevallig een regendag. Toen werden er meer dan 20.000 bezoekers geteld.

De Boekenbeurs focuste dit jaar op kinder- en jeugdboeken. Het programma was populair, met enkele uitschieters als de Live Lezershow met Dimitri Leue als Boek King. Het succes van het centrale thema had een gunstige weerslag op de verkoopcijfers. Het best verkochte boek op de Beurs was een album van Jommeke.

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening:
Als leerkracht Nederlands in wording en frequente lezer heb ik dit jaar ook weer trouw een bezoek aan de boekenbeurs gebracht. Ik hecht er ook veel belang aan dat andere mensen lezen en dus eens een keertje naar de boekenbeurs gaan. Ik was daarom heel blij toen ik las hoeveel mensen dit jaar de boekenbeurs hebben bezocht. Volgens de organisatoren is het minder dan verwacht. Toch verbaast mij het niet. Ze hebben dit jaar gekozen voor het thema 'jeugdliteratuur', wat een goed thema is aangezien we de jeugd aan het lezen moeten krijgen. Wat mij echter opviel was dat er weinig sprake was van literatuur. Het waren voornamelijk de prentenboeken die prominent aanwezig waren. Dat is mijn ogen echter geen literatuur. Waar ik helemaal van opkeek waren de talloze signeersessies die deze schrijvers hadden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2015, 02:18
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Boekenbeurs lokt iets minder bezoekers dan verwacht

In tegenstelling tot Giddy vind ik prentenboeken wel behoren tot literatuur. Op deze manier kunnen erg jonge kinderen zich ook beginnen ontplooien. Hun taalvermogen wordt op deze manier ook geprikkeld. Ouderen, zoals u en ik, zullen een een bredere kijk krijgen op de wereld. In tegenstelling tot bij een film leer je zaken erbij denken omdat je geen prenten of beelden krijgt bij de tekst, je ziet verschillende perspectieven, want vaak krijg je eenzijdige informatie. Als je veel leest dan krijg je ook een veel bredere kijk op de wereld rondom ons en daarom is het net zo belangrijk naar mijn mening om dit al op jonge leeftijd te beginnen stimuleren.
Ze zeggen ook wel eens dat lezen asociaal is, maar lezen is net heel sociaal. De onderwerpen delen in een discussie is ook heel mooi en bovendien leer je daar ook veel uit. Zoals Socrates vroeger zei: “Ik weet niks, leg het mij uit en discussieer.” Als je met twee bent, kan je een hoger idee bereiken dan dat je helemaal alleen bent.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.