actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd March 2012, 10:41
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Defensie betaalt jaarlijks 12 miljoen voor onderbenut vliegtuig

Het Belgisch leger betaalt elk jaar 12 miljoen euro huur voor een Airbus van vliegmaatschappij Hi Fly, maar gebruikt lang niet alle uren die het in ruil voor die som mag vliegen. Dat schrijft De Morgen vrijdag. Of de Airbus de uren vliegt of niet, maakt niets uit voor de eindfactuur.

Concreet kan de Airbus voor 12 miljoen euro jaarlijks 1.500 uren vliegen voor de Belgische strijdkrachten. Die gebruikten daar in 2010 echter slechts 1.050 uur van. In 2011 vloog de Airbus 1.162 uren voor Defensie.

De Airbus van Hi Fly vervangt de twee verouderde Airbussen A310 van Defensie, die in 2009 regelmatig met pannes aan de grond bleven. Het contract voorziet dat Hi Fly binnen de 24 uur een vliegtuig klaar moet hebben voor Defensie. Ook onderhoud en wisselstukken zijn inbegrepen.

Uit: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Als je het niet ten volle benut, probeer dan toch een alternatief te zoeken dat je beter kan gebruiken? Zo bespaar je een hoop geld uit dat wij, als belastingbetaler, moeten betalen aan de overheid. Ze spreken wel van alles besparen, waarom schrappen ze dan niet eerst de onnuttige kosten in plaats van voordelen voor de Vlaming direct te schrappen?

Gisteren op het nieuws zag ik dat ze de ring van Gent gingen afmaken. Die lag al 30 jaar open en nu wordt er plots iets aan gedaan, kostprijs 90 miljoen. Waarom wachten ze dan niet een paar extra jaar om de begroting te verbeteren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th March 2012, 19:39
sarah.renders sarah.renders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vlimmeren
Posts: 108
Ik kan me volledig vinden in het argument van Michiel. Waarom de vlieguren niet allemaal gebruiken en het belastinggeld optimaal benutten? Ik vraag me eigenlijk af hoe het kan dat zulke zaken kunnen gebeuren, zeker in tijden van besparingen. Het bericht van deze ongebruikte vlieguren bereikt ons nu, maar ik zou er niet van schrikken mocht er nog altijd op alle mogelijke manieren geld worden verspeeld. Ik ga er vanuit: besparingen zijn noodzakelijk, maar stop alvast met nutteloze uitgaven en laat de gewone man zo veel mogelijk met rust.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th March 2012, 07:04
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Defensie betaalt jaarlijks 12 miljoen voor onderbenut vliegtuig

Ik vind het inderdaad ook schandalig dat dit gebeurt! Ik vrees echter dat er nog zulke zaken gebeuren maar dat niemand daar weet van heeft. De staat heeft toch een heel groot inkomen, maar als zij geld wegsmijten dan zal er altijd een tekort zijn. Het is echt schandalig dat voor deze stomme uitgaven van de staat, alle burgers moeten opdraaien. Vele burgers die hun budget wel goed beheren komen nu zelf in een crisis situatie doordat de regering hun tekorten bij de burgers zoekt. Ik hoop echt dat de regering in de toekomst veel beter met ons geld zal omspringen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.