actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2010, 15:40
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
Europese Unie bereid tot sancties in Ivoorkust

Europese Unie bereid tot sancties in Ivoorkust
maandag 06 december 2010, 14u32
Bron: belga/afp
Auteur: svh

BRUSSEL - De Europese Unie is bereid om sancties te nemen tegen Ivoorkust als de politieke crisis in het land niet snel opgelost raakt. Dat heeft de woordvoerster van de hoge vertegenwoordigster voor het Europees buitenlands beleid Catherine Ashton maandag gezegd.
'Catherine Ashton is bereid om sanctieprocedures te lanceren als er niet snel een oplossing voor deze crisissituatie wordt gevonden', meldde de woordvoerster.

Ze verstrekte geen details over de aard van eventuele sancties, maar wees erop dat de resoluties van de Verenigde Naties 'doelgerichte sancties' mogelijk maken tegen degenen 'die obstakels opwerpen tegen de verkiezingen en een vreedzame transitie in het land'.

In het Afrikaanse Ivoorkust is een machtsstrijd aan de gang tussen uittredend president Laurent Gbagbo en oppositiekandidaat Alassane Ouattara. Beide politici claimen de zege bij de presidentsverkiezingen. De Europese Unie, die 254,7 miljoen euro ontwikkelingshulp aan Ivoorkust heeft geprogrammeerd, beschouwt Ouattara als de legitieme winnaar van de stembusgang.

http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101206_080

Eigen mening.
Ik vind het goed dat Catherine Ashton bereid is om sanctieprocedures te lanceren als de situatie in Ivoorkust nog verslechterd.
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat de spanning daar momenteel om te snijden is, nu de twee presidenten allebei om de macht aan het strijden zijn.
Ik denk dan ook dat deze situatie makkelijk tot een burgeroorlog kan leiden en dus is het goed om te weten dat men er nu al iets aan wil doen om verdere escalatie te voorkomen.
Nog een burgeroorlog is volgens mij wel het laatste wat onze wereld nog nodig heeft
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.