actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th March 2011, 16:07
Marijke.Van.Sprengel Marijke.Van.Sprengel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Tielen
Posts: 68
EU breidt sancties tegen Libië uit

Frankrijk erkent Libische oppositie

donderdag 10 maart 2011,
De Standaard
De Europese Unie heeft nieuwe sancties tegen Libië goedgekeurd. Nog deze week zouden de fondsen en economische middelen van vijf financiële entiteiten van het regime van Moammar al-Kadhafi geblokkeerd worden. Eerder vandaag erkende Frankrijk als eerste land de Nationale Overgangsraad in Libië erkend en wil ambassadeurs uitwisselen met de oppositiebeweging.
Lees ook

Via een geschreven procedure raakten de 27 lidstaten het eens over een uitbreiding van de sancties tegen Libië. Daardoor worden de fondsen van vijf financiële entiteiten geblokkeerd. Onder meer de centrale bank en het staatsfonds LIA worden geviseerd. Daarnaast wordt één naam toegevoegd aan de lijst van personen van wie de tegoeden in Europa bevroren worden.

Vorige week had de Europese Unie reeds een wapenembargo tegen Libië ingevoerd en de tegoeden geblokkeerd van Kadhafi en vijfentwintig andere topfunctionarissen van het regime die verantwoordelijk worden geacht voor de gewelddadige onderdrukking van de opstand in het Noord-Afrikaanse land. De geviseerde individuen mogen ook niet langer naar Europa reizen.

Oppositie erkend

Intussen beraden de Europese ministers van Buitenlandse Zaken zich over bijkomende maatregelen om het regime van Kadhafi op de knieën te krijgen.

Frankrijk besloot alvast om de Libische oppositie, verenigd in de Nationale Transitieraad, formeel te erkennen als de enige legitieme vertegenwoordiger van het Libische volk. De Fransen sturen ook een gezant naar Benghazi. De stad is al weken in handen van Libische opstandelingen.

Het Europees Parlement heeft er bij EU-lidstaten op aangedrongen eveneens over te gaan tot erkenning van de Libische oppositie.

Mijn Mening:

Het wordt hoog tijd dat me strenger gaat optreden tegen Kadhafi!
Het is gewoon mensonwaardig wat men die mensen daar aandoet, men moet hen helpen en dat kan alleen als Kadhafi gedwongen wordt om zijn macht op te geven.
Ik snap ook niet dat er journalisten zijn die hem gewoon interviewen en daar rustig onder kunnen blijven. Die man heeft vele mensenlevens op zijn geweten.
Hij ontkent alles en komt er gewoon mee weg, de journalisten moeten hun werk doen maar ik zou het niet kunnen.
Hij moet van de troon en zo snel mogenlijk! Hij hoort thuis in een instelling en niet aan de macht van een land.
Het verwondert me dat niemand hem iets heeft aangedaan toen hij die interview gaf? Die man verdient niet beter.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th March 2011, 20:06
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Libië wil met "ernstig geheim" Sarkozy ten val brengen

Libië slaat terug naar Frankrijk. Op de dag dat Parijs de rebellen erkende als rechtmatige leiders van het Noord-Afrikaanse land, dreigt het regime van Mouammar Kadhafi een "ernstig geheim" over de Franse president Nicolas Sarkozy openbaar te maken. Dat zal "de val van Sarkozy in gang zetten", claimde de Libische staatstelevisie vandaag.

Het geheim heeft volgens de Libische propaganda te maken met donaties voor Sarkozy's campagne voor de presidentsverkiezingen in 2007. De beschuldigingen zijn echter niet nieuw. De miljardaire Liliane Bettencourt, efgename van cosmeticagigant L'Oréal, is beschuldigd van verboden donaties aan Sarkozy's partij. (anp/tvl)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opsta...l-brengen.dhtml

Ik vraag me af of er met effectieve bewijzen zal worden gekomen, of dat men dit gewoon doet om Frankrijk en dan vooral Sarkozy in diskrediet te brengen?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.