actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2010, 13:01
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Onbekende stam in Amazone ontdekt

In Peru is een tot nu toe ongekende stam ontdekt. Medewerkers van een natuurreservaat in het Amazonewoud waren op zoek naar illegale houthakkers toen ze tot hun verbazing op de de stam stuitten. Ze zagen leden van de stam in een rivier naar voedsel zoeken.

De stam heeft nog nooit contact gehad met de buitenwereld. De mensen spreken een onbekende taal en volgens getuigen geven ze elkaar zelfs geen naam. De stam werd vorig jaar al ontdekt, maar de overheid van Peru hield de ontdekking geheim zodat de stam in alle rust kon worden bestudeerd. (gb)

Bron: www.hln.be 23/11/10
zie ook: http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...be-in-Peru.html

Mijn mening:
Eerst en vooral vraag ik me af of het waar is. Ik herinner me een paar jaar geleden dat er ook beelden waren van een nieuwe stam en uiteindelijk bleken het een media-stunt te zijn...
Als het waar is vind ik het jammer dat ze gevonden zijn. Deze mensen gaan niet meer hun gewone leventje kunnen leiden en gaan waarschijnlijk hun authenticiteit verliezen. De Peruviaanse overheid heeft dit wel een jaar verzwegen zodat ze hen in alle rust konden 'bestuderen'. Maar nu blijkt dat ze hen ook al gereedschap hebben gegeven om makkelijker te kunnen jagen. Bij mijn weten hoort dat niet meer bij 'bestuderen'.
Ik blijf kritisch over de 'echtheid' van dit artikel en dit gebeuren. Maar hoop voor de mensen dat men hen in alle rust hun gewone leven laat leiden...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2010, 21:11
Niels.VanHoof Niels.VanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Itegem
Posts: 13
Verborgen stam

Als het waar zou zijn dit verhaal, is het zeer jammer dat deze mensen ontdekt werden !
Nooit meer zullen zij de rust kennen die ze jaren lang hebben gehad, weg met het leven dat ze kenden.

Nu is het afwachten of de moderne mens zich nog meer komt moeien met deze mensen hun bestaan, hopelijk laten ze het maar bij wat gereedschap uitdelen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.