actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2010, 06:39
Elke Mertens Elke Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westmalle
Posts: 25
Bisschop van Antwerpen distantieert zich van uitspraken Léonard

De bisschop van Antwerpen, Johan Bonny, neemt afstand van het recente controversiële standpunt van aartsbisschop Léonard dat priesters die zich bezondigden aan kindermisbruik, maar niet meer in functie zijn, niet meer voor de rechtbank moeten worden gebracht.
'Ik heb een probleem met wat hij gezegd heeft', verklaarde Bonny zondag tijdens het Eén-programma De Zevende Dag. Hij voegde er aan toe dat het om een persoonlijke uitspraak van monseigneur Léonard ging en niet om een standpunt van de bisschoppenconferentie, al begrijpt hij dat het voor de meeste mensen moeilijk is dat onderscheid te maken. 'Als ze de aartsbisschop zien, dan zien ze de hele Kerk van België achter hem', aldus Bonny.

De Antwerpse bisschop meent dat monseigneur Léonard wellicht te veel heeft willen zeggen met te weinig woorden. 'Het moet duidelijk zijn dat het gerecht uitmaakt binnen welke lijnen het gerecht wil werken, naar de aard van de feiten, maar ook naar leeftijd toe.'

Motivatie:
Ik vind het goed dat een bisschop nog opkomt voor de kerk. De bisschop komt zowat in opstand tegen de uitspraak van een collega. Zo kan men het vertrouwen misschien een beetje terug krijgen in de kerk. Maar hier moet de kerk nog veel meer voor doen. Ik heb het artikel gekozen omdat de kerk tegenwoordig nogal vaak in de media komt. Daaom vond ik dit artikel goed vond omdat er tegen reactie komt vanuit de kerk tegen de uitspraken van een mede collega.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st November 2010, 14:10
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Dubbelpost?!http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=31366

Daarbovenop ontbreekt je bron?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.