actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2017, 13:21
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
"Amerikaans geduld met Pyongyang is afgelopen"

De Amerikaanse politiek van "strategisch geduld" met Pyonyang is afgelopen. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rex Tillerson vandaag verklaard tijdens zijn bezoek aan Zuid-Korea. Volgens Tillerson is militaire actie tegen Noord-Korea "een optie die op tafel ligt".
Tillerson deed die uitspraak tijdens een bezoek aan de gedemilitariseerde zone tussen Noord- en Zuid-Korea, samen met zijn Zuid-Koreaanse ambtgenoot Yun Byung-Se. "We onderzoeken een nieuw gamma van diplomatieke maatregelen, economische en veiligheidsmaatregelen. Alle opties liggen op tafel, ook militaire", aldus Tillerson.

Tillerson en zijn Koreaanse collega bespraken de toenemende Noord-Koreaanse nucleaire dreiging. Onder Kim Jong-un is de nucleaire activiteit van Pyongyang gevoelig toegenomen. Het afgelopen jaar alleen al deed Noord-Korea twee nucleaire proeflanceringen en lanceerde het land ook zeker twintig ballistische raketten. De laatste lancering dateert van vorige week.

Trumps minister van Buitenlandse Zaken is bezig aan een driedaags bezoek in Azië. Gisteren ontmoette Tillerson in Tokio al zijn Japanse ambtgenoot Fumio Kishida. Morgen reist hij door naar Peking.

Bron: Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/15783/Noor...afgelopen.dhtml
Datum: 17/03/2017

Mening:
Dat er al enkele jaren conflicten zijn tussen Noord-Korea en de westerse landen, is niet bijzonder. Noord-Korea heeft een streng regime dat niet snel zal verdwijnen. Enkele weken geleden is er een video op het internet verschenen over de lancering van nucleaire proefraketten. Amerika heeft zijn "geduld" verloren en wil acties ondernemen tegen Noord-Korea. Rex Tillerson (minister van buitenlandse zaken in Amerika) zegt dat militaire aanvallen op Noord-Korea een optie zijn, en dat het wachten in het nadeel zal spelen van de westerse landen. Persoonlijk denk ik dat Noord-Korea gevaarlijk kan zijn voor de westerse beschaving en dat we weldegelijk acties moeten ondernemen omdat ze nucleaire wapens bezitten, maar militaire aanvallen op Noord-Korea is misschien wat overdreven. Ik vind het een moeilijke beslissing omdat er geen "tussenweg" bestaat zoals onderhandelingen. Ik hoop voor de toekomst dat Noord-Korea inziet dat oorlog met Amerika geen zin heeft, en dat ze over de problemen kunnen communiceren, maar daar heb ik sterk mijn twijfels over.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.