actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th July 2013, 10:02
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Telefoon haalt energie uit menselijke urine

Telefoon haalt energie uit menselijke urine

Britse wetenschappers hebben voldoende energie uit menselijke urine kunnen halen om een Samsung-telefoon aan te drijven. Voor de energieopwekking maakten ze gebruik van micro-organismen, meldt de Australische zender Sky.

Een team van het Bristol Robotics Laboratory deed de opzienbarende vondst. "Niemand heeft al stroom uit urine gehaald om dit te doen, dus het is een opwindende ontdekking. Het gebruik van het ultieme afvalmiddel als energiebron is zo eco als maar kan', aldus een van de onderzoekers.

De mogelijkheden van de ontdekking lijken oneindig. "Onze eigen urine is een product waarvan we weten dat het in oneindige hoeveelheden voorhanden is. Door urine door een opeenstapeling van micro-organismen te laten sijpelen, is het ons gelukt een mobiele telefoon van Samsung op te laden.'' Het bleef in eerste aanleg bij een kort telefoongesprek, want die vreten het meeste energie, maar de mogelijkheden zijn legio, aldus de wetenschapper tegen Sky.

"Het concept is getest en het werkt. Het is nu aan ons het proces door te ontwikkelen en te verfijnen, zodat we accu's volledig kunnen opladen door micro-organismen.''

Datum: 17/07/2013
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...jke-urine.dhtml

Mening:

Ik ben geen wetenschapper en ik weet dus ook niet wat er allemaal mogelijk zou kunnen worden met deze nieuwe methode om energie te verkrijgen, maar mij lijkt dit wel een belangrijke ontdekking. Wetenschappers zijn de hele tijd aan het zoeken naar alternatieve energie, omdat de energiebronnen die wij nu gebruiken na verloop van tijd op zullen geraken. Wanneer we alleen al maar accu's zouden kunnen opladen aan de hand van micro-organismen, dan moeten we onze kostbare energiebronnen al niet gebruiken voor zulke dingen en zullen we al langer toekomen met onze voorraad. Dan nog zullen we over x aantal jaar met een energieprobleem zitten, tenzij men een nieuwe soort energie vindt of de methode zo kan verfijnen dat wij praktisch al onze energie hieruit kunnen halen. Dat zou fantastisch zijn, aangezien onze urine oneindig voorradig zal zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th July 2013, 12:01
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Toen ik de titel zag, wist ik niet goed waarover het artikel ging gaan. Urine en een telefoon worden meestal niet meteen aan elkaar gelinkt. Dit zou een fantastische ontdekking zijn natuurlijk! Iets wat wij nu als afval beschouwen, zou ons kunnen helpen om de milieuproblemen te verminderen. Op het eerste zicht zou dit zeker een goed idee zijn. Maar zijn er ook niet altijd nadelen aan innovatie verbonden? Deze mogen we ook niet aan de kant schuiven. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.