actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 08:17
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Cel Vermiste Personen choqueert met foto's van dode bejaarden

De Cel Vermiste Personen pleit om demente personen te voorzien van een anti-dwaalsysteem. Eerst vond ik het maar niets , het deed mij een beetje denken aan dieren chippen om ze te kunnen volgen. Maar achteraf gezien is het misschien wel geruststellende voor iedereen en kan De Cel Vermiste Personen zich meer met andere zaken bezig houden.
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: docx Cel Vermiste Personen choqueert met foto.docx (15.8 KB, 11x gelezen)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2012, 11:43
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Ik heb zelf de foto gezien op de website van de standaard. Het is inderdaad een choquerende foto, maar misschien is het inderdaad geen slecht systeem om bejaarden beter in het oog te kunnen houden. Het is ook maar niets dat je ze opsluit in hun kamer want dan zijn er nog vele bejaarden die verdwalen. Als dit systeem er inderdaad komt, zal het volgens mij wel heel wat controverse veroorzaken. Deze dementerende bejaarden zijn en blijven wel degelijk mensen en het geeft me ook wel een beetje een wrang gevoel bij het recht op privacy en degelijke. In het artikel staat: op je bmw zet je wel zo'n toestelletje, maar bij je bejaarde opa niet. Ja dat vind ik nu niet echt een goede vergelijking. Het is niet omdat iemand dementeerd, dat deze nu moet behandeld worden als een opbject en een last. Daar wringt het bij mij een beetje, toch zie ik ook de positieve en nuttige kanten aan z'n ant-dwaalsysteem.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2012, 12:03
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Ook ik sta hier tegenstrijdig over. Langs de ene kant zou het heel goed zijn dat men dementerende personen kan opzoeken aan de hand van zo'n volgsysteem. Deze personen weten immers inderdaad niet altijd de weg meer terug, waardoor de kans op sterfte stijgt. Langs de andere kant komt het zo onmenselijk over. Deze personen krijgen een chip en kunnen overal gevolgd worden. Ikzelf zou het maar een vieze gedachte vinden om te weten dat er een soort chip in mij zit, waardoor iemand mij op elk moment kan terugvinden. Maar als we het hebben over dementen, dan is het misschien toch niet zo'n slecht idee. Het klinkt misschien onmenselijk, maar is het dit ook wel? De chip wordt immers juist gebruikt om de levens van deze mensen te redden, en als het zo wordt bekeken, zie ik er alleen nog maar de voordelen van in. We moeten ergens zelf de klik kunnen maken, om te beseffen dat het alleen maar bestaat om goed te doen, en niet om die personen hun privacy te betreden, maar om hun eigen leven te redden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.