actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2009, 19:36
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Exclamation Tachtig tijdelijke slachtplaatsen in België

vrijdag 27 november 2009Bron: belga Auteur: bvb In België zijn vrijdag tachtig tijdelijke slachtplaatsen ingericht voor het Offerfeest. Dat zegt het Federaal Voedselagentschap (FAVV), dat erop toeziet dat de regels bij het ritueel slachten worden nageleefd.
Drieënzestig van de tijdelijke slachtplaatsen werden ingericht in Vlaanderen, 13 in Wallonië en 4 in het Brussels Gewest. In de slachtplaats in Brussel alleen al waren er 500 inschrijvingen, zei Marchal Perrine, woordvoerster van de stad. Daarvan waren er ’s middags al 120 geslacht. Perrine zei dat de jongste jaren bleek dat er meer inschrijvingen waren dan daadwerkelijke slachtingen. Ook in Anderlecht, Sint-Jans-Molenbeek en Schaarbeek waren er tijdelijke slachtplaatsen.

In de stad Antwerpen waren er 1.400 slachtingen gepland. Het kabinet van schepen van Diversiteit Monica De Coninck zei ’s middags dat er geen noemenswaardige problemen werden vastgesteld. Gent telde ongeveer 1.100 inschrijvingen. "Daarvan zijn er 100 zaterdag gepland", zei schepen van Milieu Tom Balthazar. "Door de vele inschrijvingen wilden we zo lange wachtrijen vermijden." Ook Balthazar had geen weet van problemen, op wachtrijen na.

De rituele slachtingen begonnen vrijdag vanaf ongeveer 10 uur, nadat moslims om 9 uur een gebed hielden in de moskee. Michel Vandenbosch van dierenrechtenorganisatie Gaia bezocht in de hoedanigheid van voorzitter van de Antwerpse adviesraad dierenwelzijn vrijdagmiddag de slachtplaats in Antwerpen. Dat gebeurde onder politiebegeleiding, nadat een campagne van Gaia over onverdoofd slachten voor ophef zorgde.

vrijdag 27 november 2009
Bron: belga Auteur: bvb

Wanneer moslims nog eens durven beweren dat Belgen hen discrimineren, zijn ze op deze tijd van het jaar niet in hun recht! Ik sta gewoon perplex hoeveel slachtplaatsen er worden vastgelegd voor dit ritueel. Oké, ik heb respect voor hun geloof, en ik vind dat ze dit in ere mogen houden. Maar om deze dieren zo maar koelbloedig te vermoorden, dan spreken we niet meer over geloof maar over barbarisme. Dus wanneer deze dieren verdoofd om het leven worden gebracht kan ik enkel respect tonen naar deze feestdag, maar op dit moment heb ik er een dubbel gevoel bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.