actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2010, 11:48
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
Moslims gaan betogen - "Verbod nikab is naaktheid tegenover Allah"

14/05 Het verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kledij zoals de nikab en de boerka is bij een aantal moslims niet in goede aarde gevallen. Op 22 mei trekken ze in Brussel de straat op om te betogen tegen het verbod.
"De democratie heeft weer gefaald en dit zullen we dan ook de 22ste beklemtonen, onze slogan is kort, bondig en krachtig: De moslimgemeenschap is 1 gemeenschap, hun eer is 1, hun land is 1, hun strijd is 1...", aldus Muslim Rise.

"Zoals jullie allemaal weten heeft het ongeloof weer van zich laten horen. Ze hebben na de hijaabverbod op scholen een stap verder gedaan en nu de niqaab verboden op straat", klinkt het op de website muslimrise.webs.com.

Hitler en Stalin

"Wat is de volgende stap? Heeft er ooit iemand bij stilgestaan bij het feit dat er één aanval na de andere gebeurt zonder enige (of zwakke) reactie van de moslims? Hitler heeft niet meteen mensen in concentratiekampen gestoken, hij begon geleidelijk aan met kleding enz. Zijn wij dan zo naïef en blind om niet te zien dat de soortgenoten van Hitler, Mussolini en Stalin weer van zich laten horen?"

"Gun de volgende generaties dan een leven met kleding, eer en hijaab/niqaab i.p.v. naaktheid en ongehoorzaamheid aan Allah! De moslima is een juweel die beschermd word (sic) en geen lustobject", besluit de organisatie.


bron: HLN
Meer informatie over het boerka- en nikabverbod vindt U op de expertenpagina van John De Wit.


Mijn mening:

Ik ben van mening dat iedereen het recht om te betogen. Maar ik begrijp niet dan men onze regering, die het verbod heeft bekrachtigd, begint te vergelijken met Hitler en Stalin. Ik zelf ben voor het verbod, niet omdat het religieus gelinkt is, (waar ik ten sterkste aan twijfel er staat namelijk nergens letterlijk in de Koran dat de vrouw zich volledig moet bedekken) maar wel omdat je iemands identiteit altijd moet kunnen zien.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2010, 16:17
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Van mij mogen ze ook vrij betogen maar hopelijk houdt onze regering het been stijf en geeft het niets toe door deze betoging.
Ik vind ook dat je steeds iemand zijn identiteit moet kunnen bepalen!
Wist je zelfs dat een geblindeerd vizier van een motorhelm zelfs niet mag omdat men de identiteit moet kunnen bepalen ?
Waarom zou dit dan wel mogen ?
Ik denk dat er toch vele vrouwen gaan zijn die opgelucht gaan zijn dat ze eindelijk zonder burka mogen rondlopen en dat de onderdrukking door de man vermindert in deze westerse maatschappij.
Ik hoop ook dat ze effectief boetes gaan geven aan dames dit nog wel met een burka rondlopen en niet bang gaan zijn voor tegenreacties!
In een land zijn er namelijk regels en die zijn er voor iedereen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th May 2010, 18:19
Joeri Op de Beeck's Avatar
Joeri Op de Beeck Joeri Op de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 113
Belachelijke zever noem ik dat... De moslims zijn één zeggen ze, mijn voeten ja. De extremisten maken ze één omdat de rest me hun staart tussen de benen zit en het zijn net deze marginalen van de moslimgemeenschap die op het straat gaan komen. Mijn mening? De nultollerantie doorvoeren en ze allemaal oppakken voor bendevorming. Dan komen we misschien nog wel een paar terreurnetwerken op het spoor of zoiets.
De democratie heeft gefaald zeggen ze? Wel, niet echt denk ik dan... Ik durf mijn hand ervoor in het vuur steken dat de overgrote meerderheid van de Belgen niets tegen dat verbod heeft.
België is nu eenmaal een land waar de rechten van de vrouw gerespecteerd worden en al die wandtapijten zijn nu eenmaal niet echt pro-vrouwelijk. En als ze hun geloof willen gebruiken om hun standpunten te staven, stel ik voor dat ze hun geloofsboek eens lezen, er staat immers niets in over vrouwen die moeten rondlopen als een reclamebord van Carpetright.
Epic fail noemen ze dat in internetlingo.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th May 2010, 23:14
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
Man man man, daar word ik misselijk van als ik dit lees! Waar zijn ze toch mee bezig. Een vergelijking met Hitler is misschien toch een brug te ver? Als je in een ander land gaat wonen pas je je aan aan dat land? Of is het dan toch omgekeerd? Ik heb niets tegen moslims, maar soms mogen ze zich toch ook een beetje aanpassen niet? In een samenleving moet je proberen om een gulden middenweg te vinden. Probeer een oplossing te zoeken waar iedereen zich goed bij voelt en probeer niet te hervallen in extremen. Een volledig hoofddoeken verbod moet niet, maar een nikab is toch een brug te ver.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th May 2010, 07:19
Jiri.Claes Jiri.Claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Booischot
Posts: 65
De moslims hebben inderdaad het recht om te betogen. Zij hebben het gevoel dat hen onrecht is aangedaan en dan is het ook noodzakelijk dat je je hiertegen verzet. Anders krijg je inderdaad toestanden als bij Hitler en Stalin...

Deze vergelijking is in mijn ogen niet ver gezocht maar om op subtiele wjize te zeggen dat onze regering op dezelfde weg is vind ik dan weer wel een beetje te ver gaan. Er wordt op verschillende wijzen integratie voor moslims mogelijk gemaakt. Zij mogen hun geloof uiten, hebben hun eigen moskee waar zij dit geloof kunnen beoefen... Dan vind ik niet dat er hen zoveel in de weg wordt gelegd. Of het verbod op de nikab en de boerka een goed idee was, ben ik zelf nog niet helemaal uit.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th May 2010, 19:52
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 67
Het verbod is in mijn ogen niet doorgevoerd om iemands identiteit te kunnen bepalen. Als dat zo zou zijn, dan was deze wet imho overbodig. De wet is er gekomen zodat vrouwen niet meer op deze manier zullen rondlopen. Persoonlijk ben ik sterk tegenstander van boerka of nicab. Hoewel de moslimgemeenschap het tegendeel zal beweren, voelt het bij mij toch nog steeds aan als een manier om de vrouw te onderdrukken. En ik denk dat de autochtone vrouw er een emancipatiestrijd heeft opzitten die niet zomaar teniet gedaan mag worden.
Alleen vrees ik dat we met deze wet vooral de symptomen zullen behandelen. Ik vrees dat het een weinig efficiënte manier is. Gaan de vrouwen die onderdrukt waren nu nog wel buiten mogen komen van hun onderdrukker? Gaat dit een betere integratie in de hand werken? Ik weet het niet en betwijfel het sterk. Maar persoonlijk zie ik ook geen andere oplossing dan deze wet. We moeten tenslotte toch iets doen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.