actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2018, 20:57
Jens.W*illems Jens.W*illems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 33
Marvel bevestigt nieuwe langspeelfilm met moslima als superheldin

Na het succes van ‘Black Panther’ en ‘Infinity War’ bewijst Marvel nog maar eens dat niet alleen blanke mannen superhelden in blockbusters kunnen zijn. Het productiehuis heeft officieel bevestigd dat het denkt aan een ‘Ms. Marvel’-film, met in de hoofdrol een moslima met Pakistaanse roots.

Het grote Belgische publiek kent Ms. Marvel nog niet, maar daar zal snel verandering in komen. Kevin Feig, de topman van Marvel, bevestigde in een interview dat zijn productiehuis werkt aan een film over de superheldin. Zo willen ze dat ook moslimmeisjes zich kunnen identificeren met een persoon onder de cape.

De moslima met Pakistaanse roots heeft sinds 2014 haar eigen reeks stripverhalen, waarmee ze meteen de allereerste islamitische superheld werd in het spectrum van Marvel.

Kamala Khan (haar echte naam) ontdekt in de strips dat ze niet zomaar een Amerikaanse tiener is uit New Jersey, maar dat ze afstamt van aliens. En dat zorgt uiteraard voor heel wat stoere superkrachten. Zo kan ze bijvoorbeeld van gedaante veranderen en neemt ze uiteindelijke de gedaante van Carol Danvers aan.

Wie in de toekomstige films haar rol zal vervullen? Daar wordt meteen druk over gespeculeerd. Vooral de naam van Priyanka Chopra valt geregeld, een Indiase actrice die eerder al de stem van het personage insprak voor de animatiefilm ‘Ms. Marvel’. Al hopen sommigen dat Marvel ook een islamitische Amerikaans-Pakistaanse actrice cast.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180514_03512224

Eigen mening:
Ik vind dat Marvel goed inspeelt op de culturele en godsdienstige verschillen en de stereotype superhelden van weleer achterwege laat. We komen stilaan in een stadium waarin we in films, boeken, strips enzovoort niet enkel meer de stereotype helden krijgen zoals we tot enkele jaren geleden gewoon waren. Als we kijken naar hier in België leven er meer en meer culturen en godsdiensten door elkaar. Ik denk dat we op de positieve weg zijn om deze verschillende culturen te accepteren en vooral als 'normaal' te gaan zien. Het feit dat er hier een artikel over wordt geschreven duidt wel aan dat het op dit moment nog steeds niet normaal is. Want moest Marvel van plan zijn om een stripreeks met een stereotype held misschien te gaan verfilmen denk ik niet dat het een artikel waardig is of dan zou de titel van het artikel toch anders zijn. Ik hoop dat binnen een aantal jaren deze andere culturen en godsdiensten als normaal worden beschouwt in ons dagelijks leven en in films. Hierbij zouden wij ons ook kunnen inleven in een moslima als superheld en niet enkel in de stereotype superhelden zoals we ze vandaag toch meestal kennen. Al is dat misschien een utopische gedachte, maar in mijn ogen kan dit toch wel lukken als we andere godsdiensten als gelijk en normaal gaan beschouwen, wat op dit moment nog steeds niet het geval is.

Laatst aangepast door Jens.W*illems : 14th May 2018 om 21:10.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2018, 22:36
Tim.B*elemans Tim.B*elemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 179
Misschien nog een leuk weetje: de eerste stripboekfilm met een zwarte acteur in de hoofdrol is Blade. Deze film is gemaakt in 1998, en bracht 130 miljoen dollar op.
Om toch maar even te zeggen dat we al lang weten dat het niet zozeer uitmaakt wie de acteur is, zolang hij maar goed kan acteren en de film een degelijk verhaal te bieden heeft. Mij lijkt het dan ook veel belangrijker dat er goede films gemaakt worden dan dat we wakker liggen of er wel genoeg diversiteit getoond wordt op het grote scherm.
Ik ken zelf de strips van Miss Marvel niet, als er een Pakistaanse moslima in het verhaal past zie ik er geen problemen mee. Maar indien dit niet het geval is, hoop ik niet dat ze een goede verhaallijn verpesten door een misplaatst hoofdkarakter te gebruiken in naam van de diversiteit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.