actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2016, 20:27
Magalie O*stvogels Magalie O*stvogels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Schoten
Posts: 97
'Stop met het pamperbeleid'

Vlaams minister van Integratie en Inburgering Liesbeth Homans (N-VA) haalt zwaar uit naar al wie de schuld voor de radicalisering bij de overheid legt. 'Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen.'
Advertentie

'Ons onderwijs en onze sociale voorzieningen zijn toegankelijk voor iedereen', zegt de minister in een interview met Het Nieuwsblad. 'Niemand heeft bijvoorbeeld aan Salah Abdeslam gezegd: Stop met school, beland in de criminaliteit en ga drugs verkopen.'

De minister haalt stevig uit naar haar critici. 'Het middenveld, de linkse partijen en CD&V blijven maar zeggen dat er altijd en overal racisme en discriminatie in het spel is. Zo moedigen ze de mensen met een migratieachtergrond aan om in hun zetel te blijven zitten.'
'Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen. De overheid doet dat', zegt Homans, die toevoegt dat de middenveldorganisaties ook gesubsidieerd worden om hun verantwoordelijkheid te nemen. 'Ook voor deradicaliseringsprojecten. Wat doen zij eraan?'

Homan ontkent dat ze polariseert. 'Ik heb nooit wij-zij gebruikt, want ik spreek niet graag over verschillende gemeenschappen. Zodra je naar hier komt, maak je deel uit van de Vlaamse gemeenschap. Dat betekent niet dat iemand zijn eigen identiteit of cultuur moet afzweren, wel dat iedereen meteen dezelfde rechten en plichten heeft.'

Bron: De Tijd, 'Stop met het pamperbeleid , 23/04/'16, http://www.tijd.be/politiek_economi...1&ts=1461435205

Eigen mening:

De dag van vandaag heerst er een hele discussie over het migratiebeleid. Moeten we migranten meer begeleiding bieden en als het ware 'pamperen' of moeten we hen behandelen als elke andere burger? Wanneer inwoners van waar ook ter wereld beslissen om naar ons land te migreren, moeten zij naar mijn mening gelijk behandeld worden, zoals elke andere Belg. Ze hebben dezelfde rechten, plichten, maar ook het recht om nieuwe kansen te krijgen en deze ook te grijpen. Wel is het een feit dat migranten in ons land nog steeds minder kansen krijgen en dit vooral op werkvlak. Maar al te vaak krijgen zij te horen dat ze niet het juiste 'profiel' bezitten. Naar mijn mening is dit geen reden om in je luie zetel te blijven zitten. Het is net aan de migranten om zich des te meer te bewijzen en aan te tonen dat ze evenwaardig zijn. Ik vind niet dat de overheid migranten te veel pampert. Tenslotte is het niet de overheid, maar de migranten zelf die hun eigen leven in handen moeten nemen en nieuwe kansen moeten grijpen. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen toekomst.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.