actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th January 2013, 11:35
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Toespraak Beatrix trekt 7,4 miljoen kijkers

In Nederland hebben maandagavond ruim 7,4 miljoen tv-kijkers rond 19.00 uur gekeken naar de toespraak van Beatrix waarin zij aankondigde afstand te doen van de troon. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek en de NOS. De boodschap van de majesteit was rechtstreeks te volgen op de publieke zenders Nederland 1, 2 en 3 en het commerciële RTL 4.


De zenders hadden een extra uitzending ingelast voor de toespraak. Op Nederland 2 (350.000 kijkers) en Nederland 3 (453.000) was alleen de toespraak te zien. Op Nederland 1 (1.758.000) en RTL 4 (1.621 miljoen) stond de programmering de rest van de avond in het teken van Beatrix en Willem Alexander.

Het hoogtepunt van 7,4 miljoen kijkers werd bereikt tijdens de drie minuten durende toespraak van de koningin, meldde een woordvoerder van de Stichting KijkOnderzoek.

Gemiddeld keken volgens hem ruim 4 miljoen mensen naar de uitzendingen voor en na de toespraak.

De toespraken van de koningin en premier Mark Rutte werden via de drie publieke zenders gezien door 5,6 miljoen mensen, meldde een woordvoerster van de openbare omroep NOS. Volgens haar trokken RTL4 en het eveneens commerciële SBS6 rond 19.00 uur samen 1,8 miljoen tv-kijkers.

Op een normale maandagavond in januari zitten volgens de woordvoerster 5,4 miljoen mensen voor de buis.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1321780/toespraak-beatrix-trekt-ruim-4-miljoen-kijkers.aspx

Mening: mijn mening hierover is dat het een ruim aantal kijkers zijn. Ik denk ook dat veel mensen het niet verwacht hadden en daarom ook een beetje geschrokken zijn. Waarschijnlijk wilden ze dan alles volgen voor de televisie om te kijken wat ze nog te zeggen heeft/had, wat haar redenen zijn,... . Het is raar dat ze nu al troonafstand doet, maar iedereen zal wel een reden hebben om zoiets te doen. Ze was in mijn ogen een goede koningin en deed veel voor het volk. Geliefd was ze zeker en vast ook. Ik schrok ook wel om te horen dat ze troonafstand zou doen, zelf had ik het niet verwacht daarom schrik ik er nu ook niet van dat er zoveel mensen zich voor de buis geplaatst hadden. Het is een groot aantal en vele hadden een andere naam voor Willem gedacht, maar vanaf nu zal het Willem Alexander zijn. De reden waarom weet ik zelf ook niet, maar in mijn ogen is het een mooie naam. We zullen zien hoe hij Nederland 'in de hand' zal hebben en hoe het er dan gaat uitzien in Nederland. Als dit goed lukt, dan kan Albert hier misschien eens naar opkijken en een voorbeeld eventueel van nemen. Hij mag zijn trots opzij zetten vind ik persoonlijk.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.