actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd May 2019, 15:37
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Question Secret Crush

Dit gaat fout lopen, Mark!

Facebook had deze week twee boodschappen voor ons. De eerste luidde: privacy, privacy, privacy! En de tweede was: onthul ons op welke negen van je collega’s je het meeste geilt, en wij beloven dat er leuke dingen gaan gebeuren. Ja, heus, dat is wat de nieuwe functie secret crush inhoudt.

Het idee is haast romantisch, tot je gaat doordenken. Je hebt al jaren stilletjes een oogje op de marketingdirecteur. En hij op jou. Maar jullie gaan het elkaar nooit durven te zeggen. Gelukkig is daar Facebook! Als jullie elkaar opgeven als secret crush, zal het sociale netwerk cupido spelen en de eerste stap zetten.
Maar je mag dus negen secret crushes tegelijk ingeven. Negen! Aan zoveel verliefdheden ben ik in mijn 52 jaar niet geraakt. Wat mij doet vermoeden dat sommige mensen hier nogal strategisch mee gaan omspringen. Wat als hitsige *kerels elke dag negen ŕndere collega’s oplijsten, en zo systematisch de hele bedrijfsvloer afgaan? Als je secret crush je gevoelens niet deelt, zou hij of zij toch een melding krijgen dat ‘een’ anonieme persoon uit hun vriendenkring een boontje voor hen heeft. Mensen gaan dat romantisch en spannend vinden, hoopt Facebook, en helemaal niet akelig. En wat als je opeens te zien krijgt dat vijftien vrienden/collega’s op je geilen? Zet je dat cijfer dan fier op Instagram? Of wat als iedereen straks zit op te scheppen met hun dozijn secret crushes, en bij jou staat de teller op nul?

Aangezien we secret crush nog niet hebben kunnen uitproberen, bestaat de kans dat Facebook alle creatieve vormen van oneigenlijk gebruik heeft voorzien én op voorhand aangepakt (een kleine kans, maar ze bestaat). Maar dan nog. Facebook weet al wat ik eet, drink, op tv bekijk en voor welke partij ik stem. Dus natuurlijk ga ik ze ook nog vertellen wat mijn allergeheimste fantasieën zijn, en wie daarin voorkomt. En natuurlijk zal Facebook ervoor zorgen dat die gegevens nooit in handen van blackmailende hackers vallen.
Zo is het toch, Mark?


Bron: De Standaard, 3 mei 2019,
http://www.standaard.be/cnt/dmf2019...0ReqgzPkQIrKzpU
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.