actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2014, 00:08
Evelien.P*llis Evelien.P*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 79
Belgische anesthesiste in Frankrijk vrij onder voorwaarden

Belgische anesthesiste in Frankrijk vrij onder voorwaarden

Belgische anesthesiste die sinds 2 oktober gevangenzat in Frankrijk, is vrijgelaten onder voorwaarden door het hof van beroep in Pau. De vrouw zat vast na de dood van een 28-jarige vrouw in een kraamkliniek in het zuidwesten van Frankrijk. De vrouw van 45 wordt beschuldigd van onvrijwillige doodslag met verzwarende omstandigheden.

De rechtbank verwierp op 16 oktober een eerste aanvraag tot vrijlating. De anesthesiste wordt nu wel vrijgelaten maar ze moet in Frankrijk blijven wonen en mag het grondgebied niet verlaten. Ze mag evenmin het beroep van arts uitoefenen en moet een behandeling voor haar alcoholprobleem volgen. Daarnaast moet ze een boete van 50.000 euro betalen.

De 45-jarige Belgische was anesthesiste van dienst tijdens de bevalling met keizersnede onder volledige verdoving van een 28-jarige vrouw in Orthez in de nacht van 26 op 27 september. De vrouw kreeg tijdens de operatie een hartaanval en werd naar de spoedafdeling van het ziekenhuis in Pau overgebracht. Daar overleed ze op 30 september, haar baby verkeerde wel in goede gezondheid.

De anesthesiste gaf toe dat ze gedronken had de avond van 26 september.

Bron: deredactie.be
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2177340

Datum: 11/12/2014

Eigen mening: De anesthesiste is kwestie heeft maar een korte periode effectief in de gevangenis gezeten. De voorwaarden die ze opgelegd krijgt zijn zwaar. Ze mag haar job niet meer uitoefenen, mag het land niet verlaten en moet een boete van 50.000 euro betalen. Maar ik kan me voorstellen dat dit maar een schrale troost is voor de man die nu in zijn eentje zijn kind moet opvoeden. De voorwaarden die ze opgelegd krijgt zijn naar mijn mening eigenlijk nog vrij mild aangezien zij er zelf voor gekozen heeft mensenlevens op het spel te zetten door alcohol te consumeren tijdens de uitoefening van haar job. Ik vind het ook moeilijk om een mening te vormen over het bedrag van de schadevergoeding die ze moet betalen. 50.000 euro voor een mensenleven is natuurlijk weinig, maar ik denk dat er geen enkel bedrag is dat uiteindelijk het echte verlies kan compenseren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.