actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2013, 21:23
lieselot.o*ms lieselot.o*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Komen Nederlandse minderjarigen binnenkort in België drinken?

In Nederland gaat op 1 januari de leeftijdgrens voor alcoholverkoop omhoog naar 18 jaar. Twee jonge ondernemers willen daarom busreizen gaan aanbieden voor Nederlandse jongeren naar Belgische discotheken.
De Nederlandse Eerste Kamer stemde eerder dit jaar in met het plan om vanaf 1 januari 2014de leeftijdsgrens voor alcoholgebruik te verhogen van zestien naar achttien jaar. De nieuwe wet maakt ook het bezit van alcohol op straat en in de horeca strafbaar voor min 18-jarigen.

Twee Nederlandse ondernemers willen het verbod nu omzeilen met de Nixpress, een knipoog naar NIX18, de naam van het overheidsproject dat min 18-jarigen drooglegt. Vanaf 1 februari biedt het bedrijf vanuit veertig opstapplaatsen in de Nederlandse provincie Brabant busreizen aan naar discotheken in ons land.

Op dit moment liggen volgens de website van Nixpress al twee bestemmingen voor de busreizen vast: dancing High Street in Hoogstraten en club Factory in Bree.


Mening

Ik begrijp niet goed waarom nu net Nederland hun leeftijdsgrens op alcohol gaat verhogen. Is dat niet het land waar soepeler wordt omgegaan met softdrugs..? Oké, de cannabis even erbuiten gelaten, ik vind het een goed initiatief om de leeftijd te verhogen, ik zou het ideaal vinden moesten ze dat in België ook doen. Waarom? Simpel, omdat ik zo goed als elke keer wanneer ik uitga schrik van de comateuze kinderen die ik soms zie liggen. Met de nadruk op 'kinderen'.

Ik vind de busreizen die worden aangeboden dan ook een compleet fout signaal : je kan hier niet drinken, dan rij je toch gewoon naar je buurland. De cannabis er even terug bijgehaald : is het niet daarom dat ze de weedpass hebben geďntroduceerd, zodat wij niet naar Nederland komen om de coffeeshops te bezoeken? Dit is toch nét hetzelfde? Nu, ik kan me moeilijk inbeelden dat men zoiets kan verbieden maar dat kan toch niet goed komen? Ik beeld me nu in dat er op zo'n pendelbus enorm gelukkige 14-jarigen zitten die net op het uur dat de bus terugrijdt ergens op een toilet in slaap gevallen zijn. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld door de onsmakelijke beelden die op mijn netvlies gebrand zijn, maar het kan toch niet zijn dat al die feestganger veilig thuis geraken op die manier? Of transformeren de buschauffeurs zich plots in de ongeruste ouders die meteen zoekacties inzetten en desnoods uren hoopvol wachten bij de bus? Lijkt me sterk.


Bron

http://www.nieuwsblad.be/article/de...131215_00887823
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.