actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th March 2011, 09:34
stef verbiest stef verbiest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Steeds meer havenarbeiders verdienen fors aan drugshandel

Steeds meer havenarbeiders verdienen fors aan drugshandel

De drugsmaffia maakt in de Antwerpse haven steeds vaker gebruik van havenarbeiders om ladingen uit containers te halen. Dat blijkt uit een Amerikaans overheidsrapport over de wereldwijde cocaïnehandel.


Het gloednieuwe rapport van het Amerikaanse State Department noemt België cruciaal als doorvoerland voor drugs, vooral via de Antwerpse haven. Bovendien blijkt de drugsmaffia steeds meer hulp te krijgen van havenarbeiders. “De corruptie onder dokwerkers is een probleem,” klinkt het.

Een bron bij justitie bevestigt: “We weten dat meer en meer havenarbeiders drugs ophalen die in de containers verstopt zitten. Het is ook zo verleidelijk voor die jongens. Ze vangen per lading tot 15.000 euro.” “Geregeld lopen er een paar dokwerkers tegen de lamp. Maar als het een paar keer lukt, kunnen ze gaan rentenieren.”

Vorig jaar werd in de Antwerpse haven 5,5 ton cocaïne onderschept, een record. “En dit jaar gaat het dezelfde weg op”, zegt de bron. “Dat is slechts een fractie, want het aantal containers dat gecontroleerd wordt, is bedroevend laag.”

Michaël Van Giel, directeur van de Antwerpse douane, kent het probleem. “We zijn maar met zes mensen die drugs opsporen. Dat werkt afradend, maar is uiteraard nog veel te weinig.”

Bron: http://www.gva.be/antwerpen/steeds-...gshandel-2.aspx (geraadpleegd op 25/03/2011)

Eigen mening:

Het drugsmokkelprobleem is de wereld blijkbaar nog niet uit. Sterker nog, het wordt jaarlijks als maar erger. Als ik aan drugsmokkel denk dan kom ik meestal bij verre Zuiderse of Oosterse landen zoals Colombia, Peru, Pakistan, Irak, … .

Maar nu blijkt uit het gloednieuw rapport van het Amerikaanse State Department dat de haven van Antwerpen een cruciaal doorgangspunt is voor drugsmokkelaars.
Dat creëert wel een schrikeffect want plots blijkt dat het drugsmokkelprobleem toch niet zover weg is als je denkt. Eigenlijk zit het overal maar het gebeurd op zo een listige manier dat weinig mensen dit te weten komen.

Ook is het jammer dat al deze havenarbeiders aan zulke praktijken deelnemen. Maar hoe zou je zelf zijn moest je een flinke som geld krijgen voor deze drugs te smokkelen. De kans dat je betrapt wordt is miniem. Daarvoor zetten veel mensen hun werk op het spel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th March 2011, 14:38
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Ja, het is natuurlijk heel erg dat dit op deze manier ons land binnen wordt gehaald . Maar uiteindelijk, wat maakt het uit?
Of het nu via de haven van Antwerpen komt of van de kanten van Maastricht.
Als ik morgen wat drugs wil kopen is dat geen probleem. Je kan het krijgen waar je maar wil. Desnoods rij ik even de grens over naar Nederland en daar zal ik het wel gaan kopen in een of andere coffeeshop.

Het is natuurlijk een spijtige zaak voor al die mensen die er aan verslaafd zijn.
Ook is het een spijtige zaak voor heel ons land, maar volgens mij ga je dit nooit kunnen tegenhouden. Er is gewoonweg veel te veel geld mee te verdienen. Ik hoop natuurlijk van wel, maar volgens mij nooit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.