actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st April 2011, 10:30
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Allochtone agenten moeten zich dubbel bewijzen

ANTWERPEN - Bij de Antwerpse politie voelen werknemers van allochtone afkomst dat ze zich dubbel moeten bewijzen. Dat blijkt uit een onderzoek dat vorig jaar werd gehouden na signalen dat allochtone agenten in hun eigen gemeenschap problemen ervaren omdat ze bij de politie werken.

Uit een bevraging van 25 allochtone politiemedewerkers bleek dat 85 procent aanvoelt zich dubbel te moeten bewijzen. Leidinggevenden zouden klachten rond racisme en discriminatie niet ernstig nemen. De politie gaat werken aan een transparantere communicatie en een meldpunt diversiteit.
Bron: De Standaard

Ik denk dat het bij de politie en zeker in een grote stad niet makkelijk moet zijn voor een allochtoon. Pesterijen zijn er overal maar ik heb ook de indruk dat allochtonen sneller geviseerd worden en zeker in deze job omdat ze vaak ( en vaak onterecht) geassocieerd worden met misdaden. Ik vind het echt niet correct dat dit nog steeds kan in onze samenleving. Deze mensen hebben de opleiding even goed doorstaan als wij, anders zouden ze de job nooit mogen beoefenen.
Kortom, en dit telt niet alleen voor dit nieuwsbericht, er moet dringend iets gebeuren aan de pestproblematiek op het werk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd April 2011, 21:06
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Ik vind het ook onzin dat allochtone agenten in Antwerpen zich meer moeten bewijzen dan anderen. 85 procent van 25 politiemedewerkers moeten zich dubbel bewijzen, dat is maar 15 procent dat zich niet minderwaardig voelt dan de rest. Naar mijn mening moet hier dringend verandering in komen. Men moet deze mensen niet naar hun ras beoordelen, maar naar hun prestaties. Als allochtone agenten het even goed of misschien zelfs beter doen dan Vlaamse agenten, mogen ze zeker niet gediscrimineerd worden. De allochtone medewerkers hebben, zoals Evelien ook al heeft gezegd, het diploma gehaald. Ze hebben dit diploma niet voor niets gekregen en krijgen daarom even goed de kans om een volwaardig politieagent te zijn. Ze doen tenminste hun best om hun steentje bij te dragen in onze maatschappij en daar mogen we trots op zijn!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.