actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2013, 00:15
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Aftrap voor nieuwe jachthaven in Nieuwpoort

Aftrap voor nieuwe jachthaven in Nieuwpoort

In Nieuwpoort werd zaterdag de aftrap gegeven van de werken die waterwegbeheerder Waterwegen en Zeekanaal NV zal uitvoeren op het kanaal Plassendale-Nieuwpoort ter hoogte van de jachthaven Westhoek Marina. Met een kraan is de eerste vingersteiger in het water gelegd.

Westhoek Marina wordt ontwikkeld tot een full service jachthaven in samenwerking met de Vlaamse waterwegbeheerder Waterwegen en Zeekanaal NV. Tijdens de eerste fase van de werken worden op het kanaal Plassendale-Nieuwpoort zo’n 80 vlottende aanmeerplaatsen voorzien. De aanmeersteigers worden gebouwd met duurzame materialen en zijn door de zachte helling van de looppaden comfortabel voor de gebruikers en ook toegankelijk voor mindervaliden.

Eerst wordt een steiger van 240 meter lengte gebouwd waaraan vingersteigers van verschillende lengtes bevestigd worden. Zo kunnen in de toekomst verschillende types pleziervaartuigen aanmeren. In 2014 volgt nog de omgevingsaanleg van de site, de bouw van een slipway en de installatie van bijkomende aanlegsteigers.

Naast ligplaatsen voor pleziervaartuigen en een technische zone voor onderhoud en stalling van boten, biedt Westhoek Marina ook de mogelijkheid aan nautische bedrijven om zich te vestigen in het nieuwe havengebouw en gebruik te maken van de havenfaciliteiten.

De kostprijs van het project wordt geraamd op 1,2 miljoen euro. Europa levert via het Interreg IV A-programma een bijdrage van 50 procent.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131214_00887584

Mening: Zeer goed nieuws voor de jachthaven van Nieuwpoort. Zelf ben ik bekend in Nieuwpoort en vind ik het een zeer aangename stad. Ik wist al wel dat Nieuwpoort een zeer uitgebreide en goed draaiende jachthaven had, maar dat er nu een uitbreiding gaat komen wist ik nog niet. Ik vind het dan ook zeer goed nieuws en ik hoop dat deze uitbreiding van de jachthaven in Nieuwpoort een succes gaat worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.