actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2010, 13:49
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
Mexicaanse griep rukt op naar België

De Mexicaanse griep, het H1N1-virus, rukt opnieuw op richting België. In enkele weken tijd zijn er al tien mensen om het leven gekomen in Groot-Brittannië. Ook in ons land zijn al de eerste zieken met symptomen van Mexicaanse griep gesignaleerd. Dat schrijft De Morgen.
'Zwangere vrouwen moeten zich laten vaccineren', zegt griepcommissaris Marc Van Ranst. De Mexicaanse griep hield een jaar geleden de hele wereld in de ban.

De tien Britse slachtoffers waren allen jonger dan 65 en de meeste waren zwangere vrouwen, al waren er ook slachtoffers die niet tot een risicogroep behoren.

'Geen reden tot paniek'

Van Ranst meldt dat de artsen- en apothekersverenigingen ingelicht zijn. 'Zeker bij zwangere vrouwen, maar ook bij andere risicogroepen zoals oudere mensen, is waakzaamheid geboden', luidt het. 'Het is cruciaal dat gynaecologen zwangere vrouwen, zeker diegenen die in het tweede of derde trimester van hun zwangerschap zitten, inlichten over wat er aan de hand is en hen aanraden om zich te laten vaccineren.'

Volgens de griepcommissaris is de situatie niet onrustwekkend. 'Op een occasioneel geval na zijn er op de spoeddiensten nog geen patiënten met ernstige symptomen van varkensgriep toegestroomd. Momenteel is er dus geen reden tot paniek in België.'

Bron: De Standaard Online
Eigen mening:

Het eerste wat ik dacht toen ik dit artikel las, was: 'Oh nee, niet opnieuw.'
Vorig jaar was heel de wereld al in de ban van de Mexicaanse griep. Je hoorde bijna dagelijks op het nieuws dat er weer mensen aan gestorven waren. Persoonlijk had ik het gevoel, dat het na een tijdje opgeblazen werd. Je hoorde bijna niets anders meer dan 'Mexicaanse griep.' Als iemand zich niet goed voelde, dan werd er al meteen van uit gegaan dat hij één van de vele pechvogels was die niet aan de griep kon ontsnappen.
Uiteraard mogen we de gevaren van deze ziekte niet onderschatten. Dit wordt bewezen door de hoge sterftecijfers. Ik vind het goed dat er voortaan vaccinaties zijn tegen de griep.
Een gewaarschuwd mens is er twee waard...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2010, 14:50
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Dit zal nog wel even stil gehouden worden , ... vorige keer eindigde het ook in het niets.
Ik ben blij dat ik het weet , maar ik denk niet dat veel mensen zichzelf nu extra gaan beschermen omdat het weer in opmars is.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2010, 15:37
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Mexicaanse griep

Ik heb vorig jaar, volgens de dokter, zelf de Mexicaanse griep gehad. Ik vond deze echt niet anders dan een gewoon griepje. Ze maken de mensen bang voor niets. Net zoals de gewone griep, is de Mexicaanse gevaarlijk voor mensen die in bepaalde risicogroepen zitten. Bejaarden, zwangere vrouwen, ... kunnen er veel meer last hebben. Gelukkig bestaan er voor hen vaccins.
Ik denk dat mensen met een goede gezondheid zich echt geen zorgen hoeven te maken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th December 2010, 21:54
Nathalie.Tilemans Nathalie.Tilemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Ze moeten niet zo'n heisa beginnen maken over dat de Mexicaanse griep terug is. De Mexicaanse griep is niet meer dan een variant van het griepvirus. Zo ontstaan er elk jaar opnieuw enkele nieuwe varianten. Daardoor moet men elk jaar opnieuw nieuwe vaccins maken en moeten mensen zich elk jaar opnieuw laten inenten tegen griep als zij dat willen.
Waarom de Mexicaanse griep zoveel aandacht krijgt, is omdat de mensen deze naam kennen. Als iemand hen zou vertellen dat het H1N1-virus weer in het land is, dan kraait er geen haan naar.
De Mexicaanse griep is bovendien op dit ogenblik niets verschillend van een gewone seizoensgriep. Geen reden tot paniek lijkt mij...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th December 2010, 22:38
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
Ik geef Nathalie hier groot gelijk ! De Mexicaanse griep is inderdaad maar een variant van het griepvirus zoals er ook zovele andere zijn. Deze paniek is echt voor niets nodig. Waarschijnlijk zijn de meeste dodelijke slachtoffers van dit virus oude mensen en jonge kinderen. Niet anders dus dan bij het gewone griepvirus dus. Deze bevolkingsgroepen hebben gewoon een zwakker afweersysteem.
Ook zwangere vrouwen lopen meer risico. Dit komt doordat zij, voor de gezondheid van hun kindje, niet alle medicatie mogen nemen. Dat men mensen waarschuwt en vaccineert is allemaal heel goed, maar zo'n paniek zaaien is absoluut geen goed idee !!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.