actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2009, 14:11
Vincent Vincent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Sint-Job in't-Goor
Posts: 132
Aanrijder dagvaardt ouders doodgereden kinderen

Het juridische steekspel na een dramatisch ongeval waarin twee kinderen zijn omgekomen, kent een pijnlijke wending. De aanrijder dagvaardt de ouders van het getroffen Bornemse gezin als medeschuldigen aan de dood van Ina (1) en Thibo (9).


Op 26 juli vorig jaar eindigde het familiegeluk van Daniël Vermeiren en zijn vrouw Lesley Cornand abrupt, toen hun monovolume er werd gegrepen door een auto. Op dat moment waren de verkeerslichten op het kruispunt defect. Ina (1) en haar broertje Thibo (9) overleefden de klap niet.

Voorrangsbord genegeerd
Voor het parket is de 77-jarige automobilist E. V.d.W. de enige schuldige, omdat hij een voorrangsbord heeft genegeerd.

Op de vraag van diens advocaat om bijkomend onderzoek te voeren naar medeverantwoordelijkheid van het Mechelse stadsbestuur, het Vlaams Gewest én de ouders, ging het parket niet in.

Ouders gedagvaard
Daarom heeft de aanrijder nu rechtstreeks de ouders gedagvaard. Volgens hem schijnen zij minstens gedeeltelijke verantwoordelijkheid in de dood van hun kinderen te hebben, omdat de sluiting van de gordel van het kinderzitje van Ina slecht functioneerde en omdat Thibo te groot was om nog op een verhoogkussen te zitten.

Woensdag kregen de onthutste ouders de dagvaarding. “Hebben we dan nog niet genoeg meegemaakt? De sluiting van het zitje was inwendig uitgesleten. Dat was niet eens zichtbaar. Een factuur bewijst dat het zitje slechts twee jaar oud was.” zeggen Daniël en Lesley.

“Volgens de aanrijder is alles andermans schuld, terwijl hij wel een bord heeft genegeerd. We vragen niet meer dan dat hij boet. Dat doen wij sinds het ongeval al elke dag. Hij vraagt zelfs een morele schadevergoeding.”

bron: GVA 07/05/09
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th May 2009, 15:16
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik zag dit gisteren op het VTM- nieuws en ik dacht bij mezelf, waar gaat dit naartoe???

Ten eerste zou Thibo te groot geweest zijn. Een kinderstoeltje wordt gebruikt tot 1m35, Thibo was 1m36!
Dan gaat men toch wel te ver!

Ik begrijp niet dat het allemaal zomaar kan dat de aanrijder de ouders aanklaagd. Is het voor die mensen nog niet genoeg dat ze 2 van hun 4kinderen verloren zijn.
Deze mensen kunnen nog steeds niet gaan werken, omdat ze de dood niet kunnen verwerken en ook de 2 andere kinderen gaan nog steeds naar een kinderpsycholoog. En dan gaan ze de ouders ook nog eens de fout in hun schoenen schuiven? Dit gaat TE VER!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2009, 16:59
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Egoïsme

Je eigen geweten sussen en een ander nog meer problemen bezorgen, is dat nu waar de wereld naartoe gaat?

Dit is duidelijk een daad van egoïsme, de dader probeert de schuld op anderen te steken zodat hij zich minder slecht voelt voor zijn daden. Zoals het in de tekst staat: 'Voor het parket is de 77-jarige automobilist E. V.d.W. de enige schuldige, omdat hij een voorrangsbord heeft genegeerd.' Kan het nog duidelijker?

Hij is dan nog gek genoeg om te proberen om de schuld een beetje te verschuiven naar de ouders. Naar mijn mening onmogelijk om zoiets nog te bedenken. In een andere situatie; namelijk wanneer de kinderen 15 jaar oud waren in plaats van 1 en 9 dan hadden deze waarschijnlijk ook gestorven van zo'n impact! Waar had E. V.d.W. dan gestaan? Dan zocht hij waarschijnlijk nog een andere uitvlucht … afschuwelijk !

Hij is dan nog gek genoeg om te proberen om de schuld een beetje te verschuiven naar de ouders. Naar mijn mening is dit heel makkelijk; als het kinderen waren van 15 jaar oud dan hadden deze waarschijnlijk ook gestorven van zo'n impact!

Dit gaat om het heel kort te zeggen: TE ver!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th May 2009, 14:00
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Jammer genoeg worden zaken als deze nog steeds onthaald door het parket. Hier wordt kostbare tijd ingestoken terwijl heel België ziet dat het geen meter uithaalt. Het zou me niets verbazen als de oude man op de eindmeet nog blijkt te winnen ook. Het Belgische gerecht zit immers soms zo bizar in elkaar! Ik keur het alleszins sterk af: hij is in de fout gegaan. Wanneer de man gewoon op de borden zou gelet hebben zoals iedereen moet doen, hadden deze problemen er zelfs niet geweest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.