actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 11:22
Illya.Verstappen Illya.Verstappen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lier
Posts: 35
Verblijf Indignados kost HUB in Koekelberg tienduizenden euro's

Verblijf Indignados kost HUB in Koekelberg tienduizenden euro's
woensdag 23 november 2011, 17u23

Auteur: kidr
BELGA

KOEKELBERG - De schade aan het gebouw van de Hogeschool-Universiteit Brussel (HUB) in Koekelberg, waar een groep Indignados verbleef, is nog niet hersteld. De directie bekijkt de verschillende offertes van schoonmaakbedrijven. De kosten voor het opruimen van de ravage zullen in de tienduizenden euro's lopen, meldt Corneel Haine, persverantwoordelijke van de HUB.


Ruim een maand geleden verbleef een groep Indignados (verontwaardigden) enkele dagen op de leegstaande campus aan het Elisabethplein in Koekelberg. Tijdens hun verblijf werd een ware ravage aangericht: deuren werden ingetrapt, graffiti werd op vloeren, meubels en muren gespoten. Van boven tot beneden zijn in zowat alle gangen en lokalen tags en vernielingen aangebracht. Onder meer de bibliotheek op de eerste verdieping werd herschapen in een grote puinhoop.

Nu bevindt het pand zich nog steeds in dezelfde staat. 'Zelf schoonmaken was geen optie want er werden binnenin zelfs uitwerpselen aangetroffen. Binnenkort wordt beslist aan wie de schoonmaakopdracht wordt uitbesteed. Het kostenplaatje loopt alvast in de tienduizenden euro's', aldus Haine.


http://standaard.be/artikel/detail....DMF20111123_151

Mijn mening:
Ik snap niet goed dat de Indignados zo'n ravage hebben aangericht. Ik dacht dat ze vredelievend wouden betogen. Het lijkt mij eerder dat ze niet perse zo kwaad waren, maar dat ze er eerder een drinkfestijn van hebben gemaakt, maar daar wordt niets over gezegd.
Allezins, schade aan een bibliotheek aanbrengen, snap ik dus echt niet. Wie weet wat voor prachtige exemplaren van literatuur, kennis... er zo verloren zijn gegaan. Ze protesteren tegen onder andere besparingen en dan gaan ze voor tienduizenden euro's schaden berokken, toch wel ironisch me dunkt.

Laatst aangepast door Illya.Verstappen : 24th November 2011 om 11:28.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.