actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Foto van de week
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2013, 20:32
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Pakkende affiches rond kindermishandeling [fotospecial]

Pakkende affiches rond kindermishandeling [fotospecial]

Zondag 7 april 2013 - 15u58

De maand april staat in het teken van kindermishandeling en om deze moeilijke kwestie aan te kaarten, worden steeds vaker erg pakkende beelden gebruikt in bewustwordingscampagnes.

Bron: http://www.humo.be/fotospecials/240...ing-fotospecial
--> Bekijk via de bron de fotospecial.

Mening:
Ik wist niet dat de maand april in het teken stond van kindermishandeling tot ik toevallig op deze fotospecial uitkwam. Enerzijds vind ik dit een goed initiatief om hier aandacht aan te besteden maar anderzijds vind ik ook wel dat het meer dan een maand mag zijn. Voor mij mag het hele jaar door aandacht besteed worden aan zulke onderwerpen. We zien niet altijd het leed dat zoiets kan meebrengen. Zeker als we zelf een goede jeugd gehad hebben, gaan we misschien niet meteen alle kenmerken van kindermishandeling herkennen. Daarom vind ik een sensibilisering goed, maar vind ik dat ze ook informatie mogen geven over hoe je kindermishandeling kan herkennen, wat je dan moet doen en hoe je met het kind moet omgaan in zo'n situatie.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th May 2013, 15:21
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Zo'n sensibiliseringsacties vind ik heel goed. Kindermishandeling is en blijft een heel gevoelig thema. Ook ik vind dat er voldoende aandacht moet besteed worden aan hoe je signalen van kindermishandeling kan herkennen. Zeker voor ons als leerkrachten is het belangrijk dat we zicht krijgen op deze problematiek. De kans zit er dik in dat we ooit wel eens een leerling in de klas hebben die mishandeld wordt. Daarom lijkt het mij handig en noodzakelijk dat we leren hoe we kindermishandeling moeten herkennen en hoe we ermee moeten omgaan, in het bijzonder binnen onze schoolse context.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th May 2013, 16:14
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Net als Jill vind ik dat er niet specifiek in april aandacht moet geschonken worden aan dit onderwerp. Doorheen het ganse jaar zouden mensen hier mee moeten inzitten. Al is het wel positief dat er die maand extra aandacht aan wordt geschonken, dan worden sommigen mensen misschien wakkergeschud.
In 2011 waren er 7.163 meldingen binnengelopen van mogelijke mishandeling of verwaarlozing van een minderjarige. Dit vind ik verschrikkelijk veel. Als we even rekenen zijn dit bijna 20 gevallen per dag en het aantal blijft stijgen. Volgens mij zijn er nog heel wat kinderen, jongeren die het niet durven melden dat ze mishandeld worden, dus het aantal zal nog hoger liggen...

http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20120628_040
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.