actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2010, 12:28
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Al meer asielaanvragen dan in heel 2009

Al meer asielaanvragen dan in heel 2009

Dit jaar werden in België al 17.378 asielaanvragen ingediend. Het aantal ligt daarmee nu al hoger dan in heel 2009 (17.186). Omdat heel wat van die aanvragen niet over één persoon gaan, maar soms over een heel gezin, gaat het naar schatting om 26.000 mensen, schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.

Het Commissariaat Generaal voor de Vluchtelingen houdt er rekening mee dat het aantal op 31 december zal opgelopen zijn tot 20.000. Daarmee zitten we op het hoogste peil sinds de vorige asielcrisis van 1998-2001. In het recordjaar 2000 waren er 42.691 asielaanvragen.

Bron: www.standaard.be 26/10/2010

Eigen mening: Wie gisteren 'koppen' heeft gezien, moet ook aangegrepen zijn door de harde realiteit die de asielzoekers en de medewerkers daar elke dag meemaken. Het is verschikkelijk dat er geen opvang is in ons land voor asielzoekers. Als men een vrouw met een kind moet vertellen dat er geen plaats is en als men haar in de vrieskou moet sturen, breekt je hart. Maar het gaat niet enkel om vrouwen en kinderen. Iedereen heeft volgens de wet recht op onderdak. Dat men dit in België niet kan geven is een schande volgens mij. Het gaat niet alleen om asielzoekers, ook Belgische daklozen hebben het moeilijk en zeker nu de winter voor de deur staat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2010, 13:03
jonathan.bruyninckx jonathan.bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 19
Het is inderdaad erg dat men die mensen niet kan opvangen en dat ze daardoor buiten in de kou moeten slapen. Ik heb al verschillende malen op de televisie gezien hoe schrijnend de situatie van deze mensen is. Het is duidelijk dat hier iets aan gedaan moet worden. De Belgische regering probeert meer opvangcentra te bouwen en mensen onder te brengen in kazernes, maar uiteindelijk is dit geen oplossing. We kunnen heel het land niet volbouwen met opvangcentra. Het probleem ligt bij de instroom van asielzoekers die te groot is in België. Ons land kan dit niet aan, maar toch blijven de asielzoekers binnenstromen terwijl er geen plaats is. Zo was er onlangs in het nieuws een berichtgeving over de opvang van daklozen. Hierin werd duidelijk dat dakloze Belgen niet konden opgevangen worden omdat de voorziene ruimten volzaten met asielzoekers. Aan de regering om het asielbeleid eens grondig te herzien.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th November 2010, 13:10
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Het feit dat wij niet in staat zijn om iedereen in ons land onderdak te bieden is inderdaad schandalig. Als ik me niet vergis wordt het aantal daklozen in België op 17 000 geschat. Maar wat het nog veel erger maakt is dat men, ondanks die mensonterende omstandigheden nog steeds geen duidelijke richtlijnen wil uitschrijven. Elk centrum dat verbonden is aan migratie, van opvang tot taalonderwijs, bezwijkt onder de druk, en dan nog ontvangen we dagelijks nieuwe mensen om hen vervolgens op straat te laten overleven.

Iedereen verdient een menswaardig leven, maar wij zijn niet in staat om dat aan iedereen ook te geven. Ik hoop dat er in de volgende regering iemand verantwoordelijk wordt gesteld die daadwerkelijk het probleem wil oplossen EN het lef heeft om zijn of haar plannen door te drukken. Anders vrees ik dat vroeg of laat het hele sociale vangnet zo zwaar onder druk wordt gezet dat het in elkaar stort. En dan is het ieder voor zich...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.