actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2017, 13:56
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Dutordoir wil reizigers beter informeren

Sophie Dutordoir, de nieuwe ceo van spoorwegmaatschappij NMBS, wil dat de reizigers in de toekomst beter geďnformeerd worden. Ze rekent daarvoor op een versterking van de communicatiecel, zowel qua personeel als qua materiaal, en ze wil ook dat de cel een grotere impact heeft op de andere departementen. Dat schrijft Le Soir dinsdag.

Dutordoir heeft “drie absolute prioriteiten' in gedachten: 'de veiligheid, de stiptheid en de realtimecommunicatie met de reizigers'.

In verband met dat laatste punt, heeft de nieuwe NMBS-ceo gemerkt 'dat de informatiecel voor de reizigers niet goed gepositioneerd is' in het bedrijf. Afgelopen vrijdag heeft ze daarom aan haar raad van bestuur voorgesteld om de dienst 'naar omhoog te brengen' in het organigram van de NMBS, om hem meteen onder de algemeen directeur te plaatsen.

Ze heeft bovendien gevraagd om 'een plan op te stellen om uit te maken welke middelen nodig zijn, met name voor de informatica'. Ze verzekert in de krant dat de middelen zullen worden toegewezen.

Bron: De Standaard - 2 mei 2017, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170502_02861400

Motivering: De drie prioriteiten van Dutordoir vind ik zeer goed 'gekozen'. Haar drie prioriteiten zijn namelijk: veiligheid, stiptheid en realtimecommunicatie met de reizigers. Veiligheid is in deze tijd van terreur niet meer dan logisch. Stiptheid is een goede prioriteit, maar uiteindelijk zullen treinen nooit stipt aankomen. Hiermee bedoel ik dat er wel altijd iets kan gebeuren (een technische fout bijvoorbeeld) waardoor een trein te laat aankomt. En dan komen we meteen aan de derde prioriteit van Dutordoir: realtimecommunicatie met de reizigers. Het is altijd fijn om te weten of je trein al dan niet rijdt en/of er vertraging is. Toch vraag ik me af hoe de NMBS deze communicatie beter gaat maken. Nu al kan je op het nieuws, op de radio en op de website/app van de NMBS informatie opvolgen over je reis. Dus naar mijn weten bestaan er al genoeg mediums.

Laatst aangepast door Melissa.V*emincx : 2nd May 2017 om 14:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.