actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2016, 23:14
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Modegigant wil uitstoot broeikasgassen halveren

Kering, het moederbedrijf achter de bekende modemerken Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen en Stella McCartney heeft zichzelf ambitieuze doelstellingen opgelegd: het wil de uitstoot van broeikasgassen halveren tegen 2025.

Kering is het eerste bedrijf van verschillende luxemerken dat op wetenschap gebaseerde doelstellingen heeft gelanceerd om de uitstoot van broeikasgassen te reduceren.

De doelstellingen werden goedgekeurd door het Science Based Target-initiatief. Dat project werd opgericht door de Verenigde Naties, het WWF en het World Resource Institute om bedrijven te ondersteunen bij het opstellen van op wetenschap gebaseerde reductiedoelstellingen.

Het bedrijf achter Alexander McQueen en Saint Laurent is niet enkel het eerste modebedrijf, maar ook het eerste bedrijf in Frankrijk met die ambitieuze doelstelling.

In januari 2017 stelt het bedrijf een nieuwe ecologische pijler voor, waarin deze doelstelling zal worden ingebed.

Bron: De Standaard - 19/12/2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161219_02634678

Motivatie: Ik vind dit een zeer mooi initiatief van dit bedrijf en vind dat alle bedrijven zich hiervoor mogen inzetten! Het klimaat is iets wat iedereen aangaat dus moet ook iedereen zijn steentje bijdage. Ikzelf probeer ook kleine dingen te doen: meer met de fiets/bus naar school dan met de auto, zo weinig mogelijk verpakkingen kopen,... Natuurlijk zijn dit maar kleine zaken maar als iedereen met kleine zaken begint, zou de wereld er al beter vanaf zijn! Ik weet niet of bedrijven door de overheid verplicht zijn om zich aan bepaald regels te houden... Ik veronderstel dat er wel regels zijn, maar dat bedrijven deze regel kunnen 'omzeilen' door een centje bij te leggen (een voorbeeld: zich houden aan een hoeveel uitstoot, gaan ze erover: betalen!). Als dit klopt, vind ik dit even belachelijk als het feit dat bedrijven meer betalen zodat ze al het afval in één zak kunnen doen (voorbeeld: in het frituur waar ik in het verleden werkte, mocht alles in één vuilzak: glas, pmd, restafval, papier,...). Dit zijn maatregelen die het milieu niet helpen vind ik...

Laatst aangepast door Melissa.V*emincx : 19th December 2016 om 23:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.