actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2013, 13:29
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Man vrijgelaten op voorwaarde dat hij geen Red Bull meer drinkt

De Brugse raadkamer heeft beslist om Alex J.(52) onder strenge voorwaarden vrij te laten. De Gistelnaar mag onder andere de energiedrank Red Bull niet meer drinken. Eind december maakte hij zich schuldig aan ernstige verkeersagressie. Hij was ook heel agressief bij zijn arrestatie.

Aan het begin van zijn dolle tocht trok Alex J. met een vuurwapen naar zijn ex-werkgever in Torhout. Maar die was daar op dat moment niet aanwezig. Daarna veroorzaakte hij even verderop een verkeersongeval. Hij deelde ook enkele rake klappen uit aan de chauffeur. Bovendien zette hij de man nog een slagersmes op de keel.

Agenten geslagen

Ook tijdens zijn arrestatie liet de Gistelnaar zich niet onbetuigd. Twee agenten waren door de klappen van J. een tijdje arbeidsongeschikt. De raadkamer besliste om de man onder strenge voorwaarden vrij te laten. Zijn advocaat Mathieu Langerock beseft dat zijn cliënt kampt met een ernstig agressieprobleem.

"Daartegen moet hij stipt zijn medicatie nemen", vertelt meester Langerock. "Hij mag ook geen Red Bull meer drinken. Op het moment van de feiten had hij die energiedrank gedronken én nam hij zijn medicatie niet."

"Red Bull onschadelijk"

Alle gezondheidsorganisaties ter wereld bevestigen unaniem dat de drank onschadelijk is en in alle veiligheid gedronken kan worden. Met dat statement reageert "Een blikje Red Bull Energy Drink bevat 80 milligram cafeïne, wat overeenstemt met het cafeïnegehalte in een kop koffie."

Of het om een overdaad of een tekort aan kalmeringsmedicatie gaat, is volgens de advocaat niet duidelijk. Wat voor hem wél duidelijk is: "De rechter heeft gezegd, dat mijn cliënt vrij mag, op voorwaarde dat hij nooit meer de combinatie van Red Bull drank met medicijnen inneemt. Voorts moet mijn cliënt de instructies van zijn arts stipt opvolgen." Volgens de advocaat zal Alex J. zich aan deze voorwaarden houden.

Bron: GVA, 13-03-2013

Mening: Als je de titel bekijkt dan lijkt me dit boecht. Maar toch stel ik me enkele vragen bij dit artikel. Iemand die zich schuldig maakt aan ernstige verkeersagressie mag vrij rondlopen? Oké, wel onder strenge voorwaarden. We weten niet wat deze allemaal inhouden maar waarom loopt deze man vrij? Dan kunnen we vertellen van de overvolle gevangenissen maar zou een psychiatrische instelling voor deze man niet beter zijn? Bij het lezen van de titel, kreeg ik een gedachte van "hoe kan zoiets?" en als je het artikel verder leest dan vind ik dit toch geen strenge voorwaarde. Ik geloof niet dat Red Bull een invloed heeft op het agressief gedrag van deze man. Het voornamelijkste is dat deze man zijn medicatie altijd neemt. En hoe kan men zoiets eigenlijk controleren of hij geen Red Bull meer drinkt?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th March 2013, 17:57
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Ik vind dat ze in dit artikel wel specifieker mogen zijn over de strenge voorwaarden waaraan de man zich moet houden. Op dit moment komt het over alsof het een strenge voorwaarde is om de man zijn Redbull te ontzeggen. Dit zal bij vele mensen wrevel opwekken en hen kritisch tegenover onze wetgeving doen staan.
Ik ga er wel vanuit dat de man nog meerdere voorwaarden opgelegd gekregen heeft. Indien de journalist van dit artikel, dit gegeven er bewust heeft uitgefilterd, heeft hij een artikel vol met sensatie willen creëren.
Dit geeft echter een vertekend beeld en is uit zijn context gehaald.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.