actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2010, 13:12
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
VS lanceert reiswaarschuwing voor Amerikanen

De Verenigde Staten gaan vanmiddag een reiswaarschuwing lanceren voor Amerikanen die naar Europa reizen. Reizigers zouden de raad krijgen om de grote stations, luchthavens en toeristische plekken te vermijden.

Howard Gutman, de Amerikaanse ambassadeur in ons land, heeft ontslagnemend minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) op de hoogte gebracht dat er een reiswaarschuwing volgt. Maar het is nog niet duidelijk wat daar precies in zal staan over ons land.

De waarschuwing is een reactie op de uitgelekte plannen van Al Qaeda om aanslagen te plegen in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. In Frankrijk geldt sinds enkele weken het hoogste terreuralarm.

De inlichtingendiensten verdenken een aantal Pakistanen die in Groot-Brittannië leven en Afghanen uit Duitsland. Zij hebben westerse identiteitspapieren, en kunnen ongehinderd in Europa rondreizen. Tot nu toe is niemand opgepakt.

De Amerikaanse reiswaarschuwing zou negatieve gevolgen kunnen hebben voor het toerisme in Europa.

Datum: 03/10/10
Bron: De Redactie

Eigen mening:
Waarom moeten toeristen gewaarschuwd worden? Iedere normale mens weet toch waar je je beter niet kan vertoeven... Zo ga je bijvoorbeeld 's avonds laat in je eentje naar een afgelegen steegje in een onbekend land. Toen ik het artikel las dacht ik meteen dat de Amerikanen aan het overdrijven waren. Maar de precieze gegevens van de reiswaarschuwingen zijn nog niet bekend, een definitieve mening heb ik dus nog niet. Misschien worden er wel nuttige zaken vermeld, maar ik denk dat deze waarschuwingen grotendeels overbodig of gewoonweg belachelijk en vergezocht zullen zijn. Tot nu toe heb ik nog niet veel gehoord over toeristen die zich in gevaarlijke situaties hebben weten te nestelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.