actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2017, 17:48
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Wall Street remt voor de kalkoen

ARTIKEL:
Na het record van dinsdag duwde Wall Street even op de pauzeknop in het vooruitzicht van het vakantiedagje morgen.

De Dow Jones DJI -0,27% koerste een bescheiden 0,3 procent lager op 23.526 punten. De notulen van de jongste bijeenkomst van Amerikaanse centraal bankiers veranderden niets aan de verwachting van economen dat de Fed op de bijeenkomst van 13 december nog eens de rente zal opkrikken.

Het is eigenlijk de laatste echte handelsdag van de week. Donderdag blijft Wall Street dicht, aangezien Amerikanen dan met de familie (en de kalkoen) Thanksgiving vieren. Vrijdag is er wel een halve dag handel, maar dat is eigenlijk bijzaak: de aandacht gaat dan vooral naar shoppen, aangezien 'Black Friday' dan het klassieke startschot vormt voor de eindejaarsverkopen.

Een sterke stijger was John Deere & Co. De wereldmarktleider in landbouwmachines - die de voorbij jaren wat last had van slabakkende verkopen op de thuismarkt - kwam met sterke resultaten en dito vooruitzichten. Dat hielp de beurskoers 4,3 procent hoger naar 145,22 dollar, een record.

BRON:
https://www.tijd.be/markten-live/ni...kalkoen/9955818, De Tijd op 23/11/2017

EIGEN MENING:
Persoonlijk vind ik het jammer voor de mensen die werken op Wall Street en gebruik maken van de beurzen op Wall Street. Dinsdag nog recordcijfers behalen en dan nog 1 dagje extra om een beetje te vieren. Donderdag (vandaag en vrijdag (morgen) sluit de beurs omdat het Thanksgiving en Black friday is. Tegenover het feit dat ik het wel jammer vind, vind ik het tergelijkertijd wel leuk dat de Amerikanen zoveel belang hechten aan dagen zoals Thanksgiving. Onder het bewind van Trump zijn dit toch de dagen waarop iedereen in Amerika zich welkom voelt volgen mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.