actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 11:03
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
Michiel (17) joeg kogel door hoofd, broer (19) vluchtte weg na gruwelijk zelfmoordpac

Michiel (17) joeg kogel door hoofd, broer (19) vluchtte weg na gruwelijk zelfmoordpact

Een gruwelijk zelfmoordpact tussen twee broers is tragisch afgelopen in het Oost-Vlaamse Horebeke. De 17-jarige Michiel Laemont joeg zichzelf een kogel door het hoofd aan een vijver in een bos, waarna zijn broer Domien (19) in paniek wegvluchtte. Domien weigert te praten over de redenen van hun zelfmoordpact. Door de ondraaglijke gedachte dat hun beide zonen dood wilden, zijn de ouders kapot van verdriet. Drie dagen voor dit drama sprongen ook al twee zusjes samen onder een trein in Bergen. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws.
Het staat vast dat Michiel en Domien hun zelfmoordpact al maanden geleden sloten en minutieus planden. Ze kozen een in het bos verscholen vijver op 100 meter van hun huis als plaats en stalen een revolver bij een vriend. Op vrijdagavond 4 november rond 17 uur schoot Michiel zich effectief in het hoofd. Domien geraakte zo in paniek dat hij zijn broer achterliet en wegvluchtte. Op zijn brommer snelde hij naar een vriend, aan wie hij alles opbiechtte.

Raadsel
Pas toen Domien samen met de politie arriveerde en de plek aanwees, werd Michiels lichaam ontdekt. Wat de twee broers uiteindelijk tot dit vreselijke pact dreef, is nog steeds een raadsel. Domien is nog altijd in shock en zegt al twee weken bijna niets meer. Niet tegen zijn ouders en ook niet tegen de begeleiders van Slachtofferhulp die ons begeleiden. Hij sluit zich voornamelijk op in zijn kamer.

Wie vragen heeft of een luisterend oor wil, kan terecht bij de Zelfmoordlijn op 02/649. 95.55 of op deze website. (hln/kh)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...moordpact.dhtml

Mening: Ik snap niet waarom mensen zichzelf willen vermoorden. Voor mij spelen de ouders hier ook zeker een rol in. De ouders moeten toch signalen hebben opgevangen van hun zonen dat er iets mis was.
Volgens mij moeten de 2 al familiale problemen hebben ondervonden want ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ze anders zelfmoord zouden plegen.
En wat de broer betreft snap ik wel dat hij compleet in schok is.
Ze hadden dan wel een pact gesloten maar je broer zelfmoord zien plegen voor je neus moet echt ondenkbaar en afgrijselijk zijn.
Daarom vind ik de reactie van de broer normaal.
Ik ben wel benieuwd naar het motief van de 2 jongens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.