actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 19:27
hendrik.v*ndyck hendrik.v*ndyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Grobbendonk
Posts: 46
Frankrijk vergoedt Amerikaanse holocaust

Frankrijk vergoedt Amerikaanse holocaust

Frankrijk gaat de Verenigde Staten 48,6 miljoen euro uitbetalen om Amerikaanse holocaustslachtoffers te vergoeden.

Frankrijk gaat 60 miljoen dollar (48,6 miljoen euro) betalen aan de Verenigde Staten om Amerikanen en andere buitenlanders te vergoeden die tijdens de Tweede Wereldoorlog met treinen van de spoorwegmaatschappij SNCF naar de nazi-vernietigingskampen werden gebracht. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Parijs bekendgemaakt. Het akkoord daarover wordt maandag 8 december ondertekend in Washington.

De Amerikaanse regering zal het geld uitbetalen aan Amerikanen en andere buitenlanders die zich tussen 1942 en 1944 in Frankrijk bevonden en die niet voldoen aan de criteria van het Franse vergoedingsprogramma. In die periode werden 76.000 Joden met de Franse spoorwegen naar de nazi-vernietigingskampen gebracht. Zowat drieduizend van hen zouden het overleefd hebben. Het geld gaat ook naar nabestaanden van holocaustslachtoffers. (Belga/WB)

Bron: Knack
Datum: 5/12/2014

Mening:

Ik heb een dubbel gevoel bij dit artikel. Enerzijds ben ik blij dat men nog steeds veel aandacht schenkt aan de slachtoffers van toen. Tijdens de tweede wereldoorlog zijn er veel mensonwaardige dingen gebeurt. De slachtoffers van toen hebben nooit een "vergoeding" gehad. Toch vind ik een geldsom ook niet op zijn plaats. Het zal de pijn van deze mensen niet wegnemen, laatstaan het verzachten. De herinneringen blijven en gaan niet zomaar weg door een geldsom. Ik vind het een heel mooi gebaar maar toch denk ik dat men andere dingen kan doen om deze mensen steun te geven.

Laatst aangepast door hendrik.v*ndyck : 5th December 2014 om 19:35.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.