actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2009, 19:23
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Britse universiteit biedt een master in Facebook aan

De universiteit van Birmingham City biedt zijn studenten vanaf volgend jaar ook een opleiding aan om de netwerksites Facebook, MySpace en Twitter beter onder de knie te krijgen. Wie zich inschrijft voor de cursus is wel 4.400 Britse pond of 4.742 euro lichter.

Voor dat geld leren de studenten gedurende een jaar hoe ze een blog moeten opstellen, een podcast moeten opbouwen of een sociaal netwerk moeten uitbouwen. Verantwoordelijke John Hickman vertelt aan Daily Mail dat het zeker geen cursus is voor nerds.

Zelfstudie
"De cursus zal zeker geschikt zijn voor mensen die in de journalistieke wereld terechtkomen of voor studenten in de richting van PR", aldus Hickman.

Student Jamie Waterman denkt er alvast helemaal anders over. "Het geld dat voor deze curus wordt voorzien, kan evengoed aan iets anders uitgegeven worden. Een cursus als deze heeft geen zin. De toepassingen zijn zo simpel dat je je het gerust zelf kan aanleren." (ka)

HLN.be

Gaat dit niet een beetje te ver?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th March 2009, 21:15
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Amai.. Dit gaat me echt wel te ver! Waarom cursussen voor deze toestanden? Ik denk ook niet dat facebook in de toekomst nog altijd zo belangrijk gaat blijven dus zie ik er absoluut het nut niet van in!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2009, 21:58
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
(Dit is echt maar maximum acht woorden waard!)
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st March 2009, 10:57
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Citaat:
Orgineel gepost door jo.guns
Amai.. Dit gaat me echt wel te ver! Waarom cursussen voor deze toestanden? Ik denk ook niet dat facebook in de toekomst nog altijd zo belangrijk gaat blijven dus zie ik er absoluut het nut niet van in!


Dan kan je je ook ineens de vraag stellen of facebook deze dagen echt zo belangrijk is?

Ik denk niet dat je iets mist door geen facebook te hebben.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st March 2009, 13:14
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
En 4.742 euro!
Krijgen ze daar allemaal een laptop en leasewagen van de universiteit ofzo!?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 1st April 2009, 12:40
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
En 4.742 euro!
Krijgen ze daar allemaal een laptop en leasewagen van de universiteit ofzo!?


Ik denk eerlijk gezegd dat dat een normale prijs is voor naar univeristeit te gaan hier. Het systeem hier is helemaal anders dan het onze en zeker niet goedkoper. Wij hebben eigenlijk geen reden om te klagen over de kosten van ons onderwijs.
Mijn (toekomstige) schoonbroer is nu 2 jaar afgestudeerd aan universiteit en ik ben er zeker van dat hij nog altijd zijn schulden aan de overheid aan het afbetalen is. De eerste jaren dat studenten hier gaan werken is het om hun schulden af te betalen.

Mensen die hier zeggen dat facebook niet echt populair is etc. beseffen niet hoe populair het wel is. Zeker bij 12-16 jarigen. Soortgelijke sites zijn razend populair bij de jeugd en ze besteden er heel wat tijd op.
Ik schrok totaal niet toen ik dit bericht las, je kan er maar rijk van worden...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 2nd April 2009, 11:17
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik vind het toch maar vreemd!
In de informatica wereld verandert alles heel snel. Nu is het netlog en facebook, wat is het binnen een paar jaar? Dan moet je al snel een nieuwe cursus gaan volgen. Ik vind het ook vreemd dat mensen hier een cursus voor moeten volgen, door zelf wat uit te proberen kom je toch al snel ook veel te weten?
Ik vind het toch teveel geld voor een cursus waarvan het nut mij toch een beetje ontgaat...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 2nd April 2009, 11:23
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Dit is niet alleen een peperdure cursus maar dan ook nog eens een cursus die compleet zinloos is. Zulke onderwerpen kan je evengoed thuis en via het internet zelf leren.
Facebook, Twitter,... al die sociale netwerken zullen volgens mij ook even snel verdwijnen als ze zijn opgekomen of worden vervangen door andere zaken. Eenmaal je werkt of andere bezigheden hebt, heb je hiervoor gewoon geen tijd meer of is het nut ervan je een beetje ontgaan. Waarom er dan een cursus voor volgen?
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 2nd April 2009, 11:36
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Hahaha , hoe is het toch mogelijk? Dat je zo een richting kan volgen aan zo een universiteit? Wat een richtingen ze tegenwoordig uitvinden, je houdt het niet voor mogelijk En dan stel ik nog niet de vraag of dit wel enig nut heeft in ons leven...
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 3rd April 2009, 09:40
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Ik merk dat veel mensen het artikel zelf niet goed lezen.
Je leert niet enkel hoe je een site zoals facebook maakt, je leert ook blogs, podcasts etc maken.
Dit is op zich niet zo gemakkelijk hoor!
Sites zoals facebook lijken heel simpel maar de code erachter is heel ingewikkeld. Zeker omdat er functies zoals instant messenger in zitten.

De cursus op zich is maar een jaar, dus ik denk niet dat al die elementen in een jaar verdwijnen. Podcasts worden populairder met de jaren...
De titel van dit artikel is gewoon misleidend. Wat ik er uit haal is dat je basis informatica leert, dat kan altijd van pas komen wanneer je in journalistiek of pr gaat.

Maar ik geef de student gelijk, als je echt wil kan je dit zelf aanleren. Maar hoeveel mensen dat kunnen weet ik eerlijk gezegd niet. Alleen wanneer je echt geintereseerd bent in informatica doe je zoiets.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 5th April 2009, 10:08
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Citaat:
Orgineel gepost door MinkeVanHoof
Wat ik er uit haal is dat je basis informatica leert,


Die opleiding bestaat toch al... Ik denk echt dat deze opleiding gericht is op de sites zelf. Want er staat letterlijk in het artikel dat het eigenlijk over vrij gemakkelijke codes gaat die je jezelf kunt aanleren.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 5th April 2009, 11:34
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
In plaats van te discussiëren over de weeral ingekorte en gewijzigde versie in de Belgische kranten, kan je natuurlijk altijd op zoek gaan naar het origineel
Meestal veel duidelijker en uitgebreider.

University offers social media degree about Facebook, Twitter and Bebo
A university is to offer a master's degree teaching students about social networking sites like Facebook, Twitter and Bebo.

The Ł4,400 MA in Social Media will also explain how to set up blogs and publish podcasts. The one-year course at Birmingham City University will consider social networking sites as communications and marketing tools.

The course, which will start next year, was advertised through a makeshift video on the university's website.

Jon Hickman, the course convener, said he had received a good response from potential students and described what the course would entail.
He said: "It's not for freaks or IT geeks, the tools learnt on this course will be accessible to many people. "During the course we will consider what people can do on Facebook and Twitter, and how they can be used for communication and marketing purposes.

"There has been significant interest in the course already, and it will definitely appeal to students looking to go into professions including journalism and PR."

Mr Hickman described how the course had to conform to academic standards before it was approved by education committees as a worthy course to undertake. "In my opinion, the course does entail synoptic research and scholarly activity, which are the fundamental criteria for Masters degrees," he said. "It's very relevant and very scholarly. It's a new course, but its importance is unquestionable. "Social media is very important for jobs within the marketing and communications sector, as a skill set within other jobs, and as an industry within itself."

Despite claims of its instant popularity, students have attacked the course for being too simple. Birmingham-based student Jamie Waterman, 20, said: "Virtually all of the content of this course is so basic it can be self taught.""In fact most people know all this stuff already. I think it's a complete waste of university resources."

Bron: www.telegraph.co.uk, 03/03/09
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.