actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2009, 18:21
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Responsible Young Drivers bieden evenementen alcoholtests aan

Responsible Young Drivers bieden evenementen alcoholtests aan
maandag 30 november 2009
Bron: belga Auteur: loa BRUSSEL - http://www.standaard.be/artikel/det...21&subsection=3

De Responsible Young Drivers (RYD) bieden voortaan organisatoren van fuiven, privé-evenementen en bedrijfsfeesten verscheidene mogelijkheden aan om hun gasten te laten nagaan of ze te veel hebben gedronken. Dat melden de RYD maandag.
Bij RYD zullen de organisatoren voortaan alcoholtesters kunnen huren en chemische alcoholtests kunnen kopen. Ook zullen ze kunnen rekenen op de aanwezigheid van RYD op een fuif, zegt RYD in een persbericht.

Op de website www.promilletest.be is meer informatie te vinden over de mogelijkheden en kunnen de tests eventueel besteld worden.

Eigen mening:

Dit is een mooi initiatief. Ik heb zelf al eens kennis gemaakt met zo'n alcoholtester op een festival. Er stond toen een bus en dan kon je zoveel blazen als je zelf wou. Natuurlijk werd er wel misbruik van gemaakt en genoeg getest. Zo kon je zien hoeveel promille je had na een pintje of na een pintje met een cola achter.
Ik ben er echt voorstander van. Wij organiseren binnenkort ook met onze chiro een chirofuif. Wij hebben dan ook de hulp ingeroepen van de feestbus zodat er geen zatte personen achter het stuur kruipen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2009, 15:04
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Ik volg Lars zijn mening. Dit hadden ze veel eerder moeten bedenken, het is een leuk initiatief. Hiedoor kunnen mensen bewust worden, hoeveel promille alcohol in hun bloed na x aantal pintjes, bedraagt.
Naar mijn mening gaat dit een groot succes worden en gaat het de feestgangers eens even laten stilstaan bij de hoeveelheden alcohol die ze drinken. Er zal altijd tegenwind zijn, maar voor dit hoeft dit niet (in mijn ogen).
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2009, 19:08
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik dit al eens op een fuif gezien heb. Vorig jaar toen ik terug vertrok van come as you are in Mol-Achterbos hadden ze zo'n alcoholtest of het kan ook een andere fuif geweest zijn. Maar toch denk ik ze ooit gezien te hebben de RYD op een fuif! Het is een zeer leuk initiatief wel alhoewel ik denk dat ik dan niet meer zou mogen vertrekken van een fuif maar jah. Ik ontnuchter toch meestal op de fiets in de koude wind. Dat lukt goed maar ik zou het soms wel eens graag weten hoeveel ik dan op heb. Zeker uittesten als ik ze nog eens zie
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st December 2009, 19:22
annelies.peelaers annelies.peelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: herentals
Posts: 34
Dit is een zeer goed initiatief dat inderdaad echt eens nodig is! Tegenwoordig hoor je in de media altijd maar berichten over mensen die gestorven zijn in een een auto-ongeluk, of zijn aangereden door een auto waarvan de bestuurder te veel op had. Dit kan niet meer! Ofwel drink je en ga je maar met de fiets uit of te voet of je zoekt een bob die zich aan de regels houd! Ofwel ga je zelf met de auto maar drink je niet. Zo moeilijk is dat nu toch ook weer niet? Hebben ze het dan liever op hun geweten dat ze een jongere van 17 hebben doodgereden? Wat ik ook wel een leuk initiatief vind is de nieuwe campagne van bob waarbij je een auto kan winnen! (zie: http://www.bob.be/nl/index.asp) Dit zal de mensen denk ik toch ook wel aanzetten om niet dronken achter het stuur te kruipen, want je weet maar nooit!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.