actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2013, 12:09
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Zware explosie verwoest gebouw in centrum Praag

en zware explosie heeft een gebouw in het centrum van Praag verwoest. Het is niet duidelijk wat de ontploffing veroorzaakt heeft maar volgens Tsjechische media hangt er een gasgeur in de straat. Er vielen minstens 40 gewonden waarvan er vier in kritieke toestand verkeren. De politie vreest voor meer slachtoffers onder het puin van het ingestorte gebouw.

De explosie had plaats in Divadelni, een straat in het centrum van de Tsjechische hoofdstad. Op het ogenblik van de ontploffing waren er vijftien personen aanwezig in het gebouw waarin een kantoor van de internationale organisatie voor burgerluchtvaart IATA en een kunstgalerij gevestigd zijn. Volgens Tsjechische media hing er een gasgeur in de straat van de ontploffing.

Jirina Ernestova, woordvoerster van de hulpdiensten gaat ervan uit dat er slachtoffers onder het puin liggen.

In de omgeving van het ontplofte gebouw sneuvelden heel wat ramen waaronder ook die van het Nationale Theater. De aanpalende gebouwen werden geëvacueerd.

Bron: HLN (29/4)

Commentaar: Toen ik de titel las dacht ik meteen aan een nieuwe bomaanslag. Dit blijkt op het eerste zicht niet het geval, al maar goed ... Ik hoop dat deze mensen snel herstellen en zo hun normale leven terug kunnen opnemen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2013, 10:26
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2012
Locatie: Pulderbos
Posts: 38
Ook ik dacht meteen aan een nieuwe aanslag, waar ook ik blij om was dat het niet zo was. Wel vind ik het zeer spijtig dat dit is moeten gebeuren. Had niemand het gaslek dan opgemerkt? (Als het een gaslek was natuurlijk, wat ik er wel uit afleid?)
Misschien moet men er eens voor opteren om 'gasmeters' te plaatsen in grote gebouwen, om zo zulke gebeurtenissen te voorkomen. Dit zijn kleine, zeer betaalbare apparaatjes die een alarm kunnen geven wanneer er zich te veel gas in de lucht hangt. Natuurlijk gaat het dan niet over zuurstofgas of dergelijke, maar over 'kwaadaardig' gas. Zo worden er toch al enkele doden gespaard,...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.