actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th June 2011, 23:39
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
'Michel Daerden is een seksist'

'Michel Daerden is een seksist'


BRUSSEL - De ex-kabinetschef van PS'er Michel Daerden beschuldigt de minister van Pensioenen van onversneden seksistisch gedrag.



Sophie Brouhon (39) zetelt voor de SP.A in het Brusselse Parlement. In 2008 ging ze aan de slag bij Michel Daerden (61), op dat moment Waals minister van Sport, waar ze het tot kabinetschef schopte. Eerder werkte ze voor de SP.A-ministers Johan Vande Lanotte en Freya Van den Bossche.

'Ik was één van zijn eerste vrouwelijke kabinetsmedewerkers, iets wat Daerden totaal niet gewend was. Ik herinner me dat we enkele onthaalmedewerkers moesten aannemen. Toen ik wat later vroeg hoe het daarmee stond, kreeg ik het laconieke antwoord dat zoiets de voorbehouden jacht was voor Daerden en zijn mannelijke collega's. Vervolgens voltrok er zich een casting waarbij alle kandidates zeer uitvoerig op hun fysieke kenmerken werden gescreend.'

Brouhon, zelf van Franstalige komaf, bevestigde gisteren dat sommige van die onthaalmedewerksters na verloop van tijd tot persoonlijke medewerksters van Michel 'papa' Daerden werden gebombardeerd. 'Ze moesten dan 'savonds laat in zijn kantoor opdraven, op momenten dat hun aanwezigheid totaal geen nut had. Enkele van die vrouwen heb ik wenend in de gang zien staan, op van de zenuwen. Er hing vaak een wat agressieve, zeer macho sfeer onder de mannen op het kabinet. Hun liefde voor vrouwen bleek bijzonder groot, hun respect vel kleiner.'

Brouhon beklemtoonde gisteren dat ze geen weet heeft dat Daerden zich aan seksueel geweld bezondigde. 'Hij is Strauss-Kahn niet, maar de sfeer op zijn kabinet was toch op zijn minst zeer vrouwonvriendelijk', aldus nog Brouhon.

Daerden, recent door zijn partij op een zijspoor gezet na vermoedens van belangenvermenging, ontkende gisteren de aantijgingen van zijn vroegere kabinetschef. 'Ik hou van vrouwen', zei hij in het RTL-programma L'Invité. 'Dat betekent dat ik hen respecteer, hen niet lastigval noch hen tot iets verplicht. In al die jaren dat ik politicus ben, heeft er nog nooit een vrouw daarover geklaagd. Ondervraag daarover gerust mijn andere kabinetschefs.'

Bij de PS, Daerdens partij, wilde men geen commentaar kwijt. Gisteren raakte ook bekend dat Daerden zijn ontslag als burgemeester van Ans gaat aanvechten bij de Raad van State. Eind maart verloor hij zijn functie van titelvoerend burgemeester aan zijn partijgenoot Stéphane Moreau, na een heuse putsch. 'Ik heb de Raad van State gevraagd of het logisch en juridisch correct is om een titelvoerende burgemeester die geen enkele rol speelt in het bestuur te ontheffen van zijn functie?', aldus Daerden.


DS, 06-06-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.