actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2011, 12:51
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Waarnemend burgemeester rijdt 96 km per uur in bebouwde kom Kraainem

Waarnemend burgemeester rijdt 96 km per uur in bebouwde kom Kraainem

Arnold d'Oreye de Lantremange. De politierechtbank van Halle heeft waarnemend burgemeester van Kraainem Arnold d'Oreye de Lantremange een rijverbod van tien dagen opgelegd nadat hij geflitst was in zijn eigen gemeente. Hij kreeg ook een boete van 440 euro. Dat schrijven deCoreliokranten.

Parket niet gecontacteerd
De waarnemend burgemeester werd geflitst met een snelheid van 96 kilometer per uur in de bebouwde kom van Kraainem. Hij werd aan de kant gezet en gecontroleerd. Een alcoholcontrole werd niet uitgevoerd. Ook het parket werd niet gecontacteerd omdat de burgemeester volgens het proces-verbaal van de verbalisant "ter beschikking moest blijven van de bevolking", aldus de kranten.

Gehaast
De advocaat van de burgemeester vroeg op de zitting van de politierechtbank om "weekendverval" toe te staan. De rechter weigerde het verzoek, maar hield wel rekening met de gecorrigeerde snelheid en gaf een minder strenge straf. Volgens de advocaat werd de overtreding begaan omdat de burgemeester snel op een bepaalde locatie moest zijn.


bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-Kraainem.dhtml



Dit vind ik nu echt niet kunnen. Een burgemeester zou het goede voorbeeld moeten geven en zeker qua verkeersregels. De boete die hij dan ook krijgt vind ik veel te weinig. Dit is toch geen goed signaal naar de buitenwereld toe? Waarom zouden zijn inwoners zich nog aan de verkeersregels houden als de burgemeester dit zelf niet doet? Zelfs het parket wordt niet verwittigd. Nee, ik vind niet dat een burgemeester wat meer is dan een andere inwoner van de stad. Hij moet dus op dezelfde manier behandeld worden als alle anderen.

Het teken dat ik hiervan krijg is dat als ik gehaast ben en ergens naartoe moet, ik gerust te snel mag rijden. En de boete wordt dan nog minder streng! Wat een wereld seg!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st May 2011, 13:29
wouter.vinkx wouter.vinkx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Het is inderdaad onverantwoordelijk dat een burgemeester zo hard rijdt in zijn eigen gemeente. Iedereen kan al wel eens te hard rijden, maar 96 km/h op een plaats waar je normaal maar 50 km/h mag, dat is toch wel héél snel. Deze snelheidsbeperkingen bestaan voor iets, en zeker deze in de bebouwde kom. Voor hetzelfde geld had hij iemand aan kunnen rijden die rustig wou oversteken.
Ik vind het ook verdacht dat er geen alcoholcontrole werd uitgevoerd.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st May 2011, 15:09
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
Als je 96 km/u rijdt waar je 50 mag kan je inderdaad niet meer spreken van een voorbeeldfunctie. Blijkbaar is de burgemeester toch niet zo begaan met de veiligheid van zijn inwoners...
Maar wat ik eigenlijk nog erger vind is dat hij blijkbaar een voorkeursbehandeling krijgt. Dat hij geen alcoholcontrole moest ondergaan tot daar aan toe, dat is in zo'n geval niet standaard. Maar dat het parket niet werd gecontacteerd... Wat is er gebeurd met 'iedereen gelijk voor de wet'?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.